Pentru multi ani, Romania a ocupat pozitii fruntase in Europa la consumul anual de bere. In prezent, sectorul de bere continua sa aiba o contributie semnificativa pentru economia Romaniei, asigurand direct si indirect, un numar important de locuri de munca.Totodata, genereaza crestere prin angajamentul pe termen lung de a investi la nivel local si de a consolida o industrie responsabila. In contextul pandemiei, industria traverseaza o perioada plina de provocari.
Incepand cu luna martie 2020, s-a constatat o tendinta noua printre consumatorii de bere, prin cresterea cu 30% a preferintei pentru ambalajele de unica folosinta, in detrimentul sticlei reutilizabile. In perioada in care localurile au fost inchise din cauza pandemiei, timp de aproximativ 3 luni, industria berii la draft a fost puternic afectata.
Berea artizanala, la mare cautare
Iubitorii de bere sunt foarte interesati sa deguste produse artizanale, astfel incat si numarul producatorilor din Romania a crescut foarte mult in ultimii ani. De la cateva berarii artizanale in 2015, acum sunt aproximativ 50 de microberarii in toata tara. Totodata, au cunoscut o dezvoltare buna si targurile specializate de bere, in fiecare oras mare din Romania, unde consumatorii pot incerca sortimente noi si pot descoperi produsele care sunt pe gustul lor.
Berea artizanala sau berea de casa este produsa in cantitati mai mici, prin fermentatie naturala si cu ingrediente naturale. Denumita si bere craft (craft beer), ea urmeaza retete si metode traditionale de producere si nu contine ingrediente folosite in procesul industrial de producere a berii (conservanti, aditivi etc.).
Spre deosebire de cea clasica si industriala, berea artizanala are un gust mai puternic, este mai aromata si are mai putin acid. In ceea ce priveste alcoolemia, ea este asemanatoare - berile artizanale, la fel ca si cele industriale, au, in general, in jur de 5 si 7% alcool.