Putem uita de metodele folosite pana astazi pentru traininguri. Viitoarele traininguri vor fi virtuale. Trendul este pentru folosirea ochelarilor virtuali cu ajutorul carora informatia se poate absorbi in doar cateva minute. Astfel, companii precum Walmart, Fidelity Investments si Accenture, au trecut la folosirea ochelarilor de realitate virtuala in cadrul trainingurilor pentru angajatii lor, scrie Reuters.
Pornind de la faptul ca pilotii de avion se antreneaza folosind realitatea virtuala, acest lucru poate fi extrapolat pentru orice domeniu. In cadrul companiei Walmart este folosita realitatea virtuala pentru a sustine trainginguri mult mai eficiente si mai complexe decat cele care erau posibile folosind metodele clasice. In realitatea virtuala se pot recrea scene pe care in viata reala nu le-am putea experiementa. Un exemplu ar fi expunerea viitorilor angajati prin realitate virtuala la experienta unor clienti furiosi.
In acest fel se pot testa reactiile la stres si se pot imbunatati raspunsurile prin expunerea in mod repetat in fata unei situatii virtuale care simuleaza un conflict posibil ce trebuie rezolvat cat mai eficient. In mai mult de 4500 de magazine Walmart au fost introduse astfel de seturi de realitate virtuala. Mai mult de 800.000 de angajati au trecut prin training virtual si au invatat cu ajutorul acestei metode.
Este o metoda care in viitor va putea inlocui cu succes trainingurile de astazi pentru ca stimuleaza intr-un mod mult mai complex mintea si emotiile si pune la dispozitie o paleta mult mai larga de scenarii posibile. De asemenea pot fi targetate traininguri care sa adreseze punctele specifice in care compania se lupta sa aduca valoare.