În căutarea oportunităților: Educarea potențialilor clienți în timp ce companiile europene îmbrățișează “noul normal”

În căutarea oportunităților: Educarea potențialilor clienți în timp ce companiile europene îmbrățișează “noul normal”

Generarea de clienți potențiali a devenit o parte esențială a procesului de marketing pentru companiile online. Pandemia Covid-19 a forțat companiile din întreaga Europă spre transformarea digitală, în încercarea de a se adapta carantinării de pe continent. Acum, pe măsură ce vaccinul indică drumul către o anumită formă de normalitate, actul de educare a procesului de generare a potențialilor clienți pentru companii va deveni cheia adaptării la această nouă eră a „noului normal”.

Potrivit datelor de la Marketo, companiile cu abordări puternice în ceea ce privește generarea de lead-uri obțin de obicei venituri cu cel puțin 133% mai mari, față de cele care au abordări mai slabe.

După cum arată datele, deși unele agenții digitale au văzut o mare parte din lead-uri crescând cu 65%, 20% dintre agențiile care au văzut o scădere a lead-urilor au înregistrat scăderi de peste 50%.

Pandemia a adus cu sine unele schimbări majore ale stilului de viață pentru consumatori, ceea ce a determinat o reexaminare mai largă a obiceiurilor lor de cumpărare. Aceasta înseamnă că nu există un moment mai bun pentru companiile din întreaga Europă să își perfecționeze strategiile de generare a clienților potențiali pentru a se putea concentra pe o nouă piață care ar putea fi mai receptivă la abordările de marketing.

Dar cum pot business-urile europene care revin la normal să își perfecționeze tehnicile de generare a clienților săi potențiali? Să aruncăm o privire mai profundă asupra câtorva dintre abordările cheie adoptate astăzi:

Fiți campionii conținutului digital

Multe companii vor fi, fără îndoială, dornice să-și deschidă din nou ușile pentru clienți, după mai bine de un an de activitate în medii complet digitale. Cu toate acestea, întrucât munca de acasă a crescut din 2020, este rezonabil să vă așteptați ca potențialii dvs. clienți să fie mai activi în mediile digitale. Având în vedere acest lucru, menținerea activă a afacerii dvs. într-un cadru online este vitală pentru generarea de clienți potențiali. Păstrați-vă amprenta digitală cât mai mult posibil pe măsură ce trecem în era noului normal. Acest lucru vă poate ajuta să ajungeți publicul de acasă, protejând în același timp afacerea dvs. pentru orice eventuală revenire la carantinare în viitor. Amprenta dvs. digitală poate fi îmbunătățită în mai multe moduri.

1. Evenimente virtuale

Probabil că evenimentele virtuale vor rămâne populare și după pandemie. Găzduind sau participând la evenimente virtuale, afacerea dvs. își poate spori expunerea online și vă poate pune direct în legătură cu un public mult mai larg.

2. Webinarii

Seminarele web sunt modalități excelente de a împărtăși cunoștințe cu publicul dvs. despre produsele sau serviciile dvs. și de a stabili valoare pe parcurs. În epoca noului normal, webinari-urile vor continua să ajute companiile să câștige noi clienți și să valorifice mai multe vânzări. Prin adăugarea de elemente interactive precum sesiunile de întrebări și răspunsuri în timpul seminariilor dvs. web, puteți oferi un nivel de implicare pe care publicul s-ar putea să nu-l obțină nici măcar la fața locului. 

3. Videoclipuri

Videoclipul devine din ce în ce mai puternic în lumea marketingului. Există puține abordări ale generarii de potențiali clienți care oferă niveluri similare de versatilitate și implicare pentru public. După cum arată datele, 60% dintre specialiștii în marketing consideră că marketingul video este fie extrem de important sau foarte important pentru strategia lor. Prin video-uri putem oferi clienților tutoriale, promoții, testimoniale, lansări de produse și multe altele. Videoclipul este, de asemenea, o abordare mult mai ieftină a marketingului decât îți poți imagina.

4. Podcast

Podcast-urile sunt un alt mod de a vă împărtăși expertiza cu un public mai larg. Podcast-urile vă ajută să vă educați clienții despre produsele și serviciile dvs. în mediul online. Podcast-urile pot fi utilizate de companii pentru a-și prezenta experiența și pentru a-și promova marca. Which? este un site popular pentru consumatori care a creat un format de podcast pentru a se concentra pe problemele cheie ale consumatorilor - cum ar fi fiabilitatea și durabilitatea produselor. S-a raportat că 74% dintre oameni ascultă podcast-uri pentru a afla despre lucruri noi. Acest lucru face ca platforma să fie ideală pentru educarea prospecților și pentru învățarea lor despre produsele sau serviciile dvs. 

5. Chatbox

Chatbot-urile sunt instrumentul perfect pentru adăugarea unui plus de asistență cuprinzătoare și rapidă pe site-ul dvs. web. Chatbot-urile ajută marketingul și eforturile de generare a clienților potențiali, fiind acolo pentru a rezolva întrebările clienților 24/7/365.

Pandemia a prins mulți specialiști de marketing nepregătiți, deoarece modelele de afaceri și obiceiurile consumatorilor s-au schimbat semnificativ de la începutul anului 2020. Cu toate acestea, merită totuși să vă extindeți amprenta digitală în epoca noului normal, pentru a ajunge la o lume care devine tot mai distantă. 

Sursa: Entrepreneur

Traducere: RisCo.ro