In urma cu zece ani, Lego trecea printr-o perioada destul de slaba privind profiturile. Astazi, producatorul de jucarii ii lasa in urma pe producatorii americani de jucarii Mattel si Hasbro.
Lego a inregistrat profituri uimitoare de la vanzarile seturilor Star Wars si de la cele ale noului video game Dimensions, care imbina jocul de constructie cu folosirea consolei de jocuri video.
Profitul net al producatorului de jucarii din Danemarca a crescut cu 31 %, de la 1.34 miliarde de dolari, in 2015, pana la 7 miliarde de coroane daneze.
Aceasta suma depaseste profiturile adunate ale producatorilor americani de jucarii, de la Mattel si Hasbro, despre care se zvoneste ca s-ar gandi la o viitoare fuziune.
Vanzarile lui Lego au crescut mai repede decat acele ale rivalilor, in ultimii doi ani. Anul trecut, veniturile nete ale lui Lego au crescut cu 25 %, de la 35,8 miliarde de coroane, in timp ce vanzarile celor de la Mattel au scazut cu 5%, la 5,7 miliarde $, iar cele ale lui Hasbro au crescut cu 4%, pana la 4.45 milioane de $.
Performanta companiei, din anul 2015, este un succes enorm, privind in ansamblu cat de departe a ajuns un brand care a implinit 85 de ani.
Lego a plecat de la gestionarea unui deficit urias, in 2004, pana la a ajunge sa fie al cincelea cel mai mare producator de jucarii din lume, in termeni de vanzari, in 2009. Iar acum Lego lupta pentru suprematia primului loc.
Care sa fie explicatia? Produsele noi inovatoare, parteneriatele cu brandurile mari, ca Disney, si proiectele de tipul “The Lego Movie” sunt cele care au garantat ascensiunea toymaker-ului.
In acest timp, Mattel s-a luptat cu cererea in scadere a brandului Barbie si cu competitia pe care o reprezinta cei de la Hasbro, care si-au indreptat atentia spre lansarea unor filme precum Jurassic World, The Avengers: Age of Ultron, and Star Wars: The Force Awakens.
Sursa: Quartz