IKEA și-a triplat profitul în 2020!

IKEA și-a triplat profitul în 2020!

Mobila ar putea părea ultima preocupare pentru persoanele care se confruntă cu o pandemie. Nu este o cumpărătura necesară, cum ar fi hârtia igienică sau pâinea, care a determinat supermarket-uri precum Kaufland sau Lidl să aibă unele dintre cele mai bune perioade ale lor.  Totusi, nevoia de spații confortabile și productive în timpul carantinei a deschis o oportunitate extraordinară pentru brandurile de mobilă. Companiile care au facut mișcările strategice corecte au avut câștiguri mari, atât în​​timpul crizei, câtși după aceasta. Acestea sunt brand-urile care au avut viziunea și angajamentul de a se ține de ele.

IKEA

Pe măsură ce țările din întreaga lume au început să se închidă pentru a încetini răspândirea COVID-19, IKEA a lansat un anunț inteligent pentru a ajuta la răspândirea mesajului. Realizat în stilul articolului tipic de mobilier IKEA, etichetat doar „STAY HӦME” în ​​loc de pseudo-suedezul obișnuit, anunțul le-a reamintit consumatorilor că cel mai bun lucru pe care l-ar putea face este pur și simplu să rămână acasă. Așadar, prin acest lucru a reușit să se claseze pe locul I în topul vânzărilor având o cifră de afaceri de 958 de mil de ron în anul 2020 - o creștere de 10%. Profitul în schimb a întrecut toate așteptările, gigantul suedez a avut o creștere de 220% față de anul 2019 și a înregistrat o sumă de aproape 11 mil de ron. 

VIVRE

Un brand românesc care este de aproximativ 9 ani pe piață si care este specializat în piese de mobilier și decorațiuni unice, a avut numai de caștigat de pe urma faptului ca toată activitatea sa deja se desfășura în online. A realizat o cifra de afaceri de 295,2 de mil, asta însemnând o creștere de 49% si un o creștere de profit de 149%, acesta fiind in valoare de 7 mil de ron. Singurul segment unde s-a înregistrat o scădere a fost cel al produselor din categoria stil de viață și fashion. Fapt ce astestă ideea că oamenii în pandemie nu au mai fost atât de preocupați de acest aspect, ci pe creearea unui spațiu prietenos și confortabil acasă.

MOBEXPERT

Cel mai mare producător și retailer de mobilă din România a avut o ușoară creștere a cifrei de afaceri de 3% reprezentând 134,5 mil de ron pentru anul 2020 și un profit de 19 de mil creștere de 28% comparativ cu anul 2019. Probabil acest lucru s-a datorat campaniei online de Black Friday în 2020 care a avut un mare succes, în care magazinul a înregistrat o creștere a traficului online mai mare cu 75% avand aproape 100.00 de mii de articole vândute. Cele mai vandute produse fiind cele de Crăciun.

Anul pandemic a fost cel mai bun moment pentru acțiuni mari și îndrăznețe. Un an al reinventării, mai ales pe plan online, o șansă de a investi într-o nouă campanie publicitară sau de a reconfigura experiența clientului. Exact acolo s-au regăsit mărcile de mobilă și exact așa au devenit lideri de vânzari.