Hochland Romania este cel mai important jucator pe piata locala a branzeturilor. Cu o vechime de peste 20 de ani in Romania, brandul Hochland a devenit cunoscut si foarte apreciat pentru fabricarea produselor lactate si a branzeturilor. Important brand la nivel international, Hochland este prezent in numeroase tari din intreaga lume.
Hochland – bucuria gustului in Romania
Brandul international Hochland a intrat pe piata romaneasca in anul 1993, produsele fiind distribuite in acel moment de Whiteland. Cativa ani mai tarziu, in 1998, odata cu preluarea unei fabrici, la Sighisoara, grupul german a infiintat Hochland Romania si a inceput sa produca branza topita: triunghiuri, felii si bloc.
Ulterior, in 1999, Hochland a achizitionat o alta fabrica, la Sovata, unde se producea cascaval, dar si materie prima pentru branza topita produsa in fabrica din Sighisoara. Incepand cu anul 2016, Hochland Romania a preluat distributia produselor proprii de la Whiteland.
De-a lungul timpului, compania a facut investitii considerabile in cele 2 fabrici din Romania, pentru modernizare si dezvoltare. S-a pus accentul in mod special pe mentinerea celor mai inalte standarde de productie. In anul 2020 a fost achizitionat un nou utilaj, pentru feliile de branza topita, investitiile ridicandu-se la valoarea de 2 milioane de euro, pentru fabrica din Sighisoara. Scopul final este de crestere semnificativa a capacitatii.
Produsele Hochland prezente in Romania fac parte din categorii ca: telemea, branza topita, creme de branza, branza pentru preparate calde. Cele 2 fabrici Hochland din Romania produc pentru pietele externe din Bulgaria, Republica Moldova si Libia.
Hochland este lider de piata pe segmentul branzeturilor, astfel ca anul financiar 2019 a fost incheiat cu o cifra de afaceri de 441,7 milioane lei, in crestere cu 10% fata de anul precedent si un profit de 29,6 milioane lei, in scadere cu 10%.

Hochland - la nivel international
Bazele renumitului brand Hochland au fost puse incepand cu anul 1927. Totul a pornit de la o mica fabrica de lactate din regiunea Allgäu, Bavaria si ideea de a produce branza topita. Pe masura ce piata se dezvolta si cererea crestea, fondatorii au trecut prin multe schimbari si provocari. Brandul Hochland devenea tot mai cunoscut, impunand si un spatiu de productie, pe masura. Treptat, in anul 1968, compania germana a inceput exportul in Franta.
Pentru ca piata mondiala nu oferea utilajele speciale de care Hochland avea nevoie in acel moment, angajatii si-au construit propriile masini de productie. Astfel, anul 1974 este reprezentativ, deoarece a dus la fondarea companiei de inginerie Natec.
Dupa fabricile ridicate de-a lungul anilor in Germania si Franta, in 1981, producatorul de branza Hochland a cucerit si piata din Spania, unde a deschis o filiala de productie. Compania a continuat sa castige teren si a cucerit, in 1993, piata din Polonia.
Astfel, dupa o continua dezvoltare pe plan international, Hochland a devenit, in 1996, prima companie din industria produselor lactate din Germania a carei fabrica a fost certificata conform Regulamentului de Eco-Audit al UE (EMAS, in prezent).
Astazi, Hochland are filiale pe mai multe continente din intreaga lume. Grupul Hochland insumeaza 13 fabrici producatoare de branza, in Germania, Franta, Spania, Polonia, Romania, Rusia si SUA. Mai mult decat atat, din 2015, compania de inginerie Hochland Natec are un birou de servicii in SUA si o filiala in Australia.
Hochland, care inseamna „zonele inalte” in germana, a reusit de-a lungul anilor si continua sa fie o garantie a calitatii produselor si sa respecte consumatorii, oferindu-le tot ce este mai bun din branza. Retetele unice, special concepute pentru gustul aparte au convins iubitorii de branza sa cumpere Hochland. De aceea, Hochland Romania este cel mai mare jucator de pe piata locala a branzeturilor.