HEIDI – cel mai important producator de ciocolata premium

HEIDI – cel mai important producator de ciocolata premium

HEIDI este cel mai important producator de ciocolata premium din Romania. Cu o istorie aparte, HEIDI a intrat pe piata din Romania in anul 1994, datorita fondatorului elvetian Jürg Läderach. Acesta a numit compania HEIDI, fiind inspirat de personajul faimoasei povestiri din Johanna Spyri scrisa in 1881- fetita din Muntii Elvetieni cu atitudinea ei naturala, inocenta si pozitiva, care aducea  oamenilor pozitivitate in starea lor de spirit, facandu-i sa vada lucrurile bune din viata.

Delicii premium la un pret accesibil

HEIDI este primul jucator de ciocolata premium cu productie locala. Brandul reprezinta mai bine de 25 de ani de inovatie premium in ciocolata, fiind inspirata si fondata de pasionatul chocolatier si antreprenor elvetian, Jürg Läderach. „Faimosul producator de ciocolata premium si produse de cofetarie avea in Elvetia o fabrica mica, unde toate retetele erau facute manual”, sustine Peter Müeller, director general HEIDI Chocolat, intr-un interviu oferit in exclusivitate.

In prezent, HEIDI are patru unitati de productie in lume: Austria (Viena), Germania  (Munchen), Romania (Bucuresti) si Elvetia (Lucerne). Datorita acestui succes, in fiecare secunda, un produs HEIDI ajunge la consumator.

Din dorinta de a oferi calitate si gust unic, fondatorul a decis sa aduca brandul in Romania, pentru a deschide noi oportunitati si perspective consumatorilor si pentru a-i invata secretul artei elvetiene de a face ciocolata. Jürg a pus bazele unei fabrici in Bucuresti, iar in timp, datorita calitatii superioare a produselor, aceasta s-a dezvoltat, si-a diversificat portofoliul de produse si a reusit sa se pozitioneze ca un jucator principal pe piata. Si asta pentru ca romanii au un mare apetit pentru  nou, mai ales cand este vorba de ciocolata.

Alegerea premium a consumatorilor romani

In ceea ce priveste acoperirea pietei, Peter Müeller, director general HEIDI Chocolat sustine ca „brandul este prezent in toate categoriile importante ale pietei de ciocolata: tablete, praline, batoane, produse sezoniere. HEIDI este liderul segmentului de ciocolata premium in Romania, iar daca ne raportam la sub-segmentul ciocolatei amarui, aceasta pozitie devine cu atat mai evidenta cu cat incepi sa numeri sortimentele existente. De la tablete cu 95% continut de cacao pana la combinatii cu fructe, nucifere sau condimente, gama HEIDI Dark este cea mai variata (peste 30 sortimente) si promite constant inovatii care sa raspunda nevoilor consumatorilor de a adopta un stil de viata sanatos, dar fara a renunta la micile placeri de a experimenta tot timpul gusturi noi”.

Fabrica din Bucuresti produce, in medie, 2000 tone anual, fiind singura care concepe sortimentele HEIDI exportate in 50 de tari, ceea ce reprezinta un mare plus pentru Romania. Fiind lider pe piata premium, HEIDI Chocolat este prezenta pe toate cele sapte continente, cu un puternic focus pe Europa (Austria, Germania, Ungaria, Serbia, Polonia, Lituania), dar si in Israel, Canada, China si Chile. Una dintre pietele recent cucerita este Danemarca.

Ciocolata HEIDI este un produs premium pentru ca „HEIDI are cunostintele, retetele si oamenii talentati care ofera capacitatea de a produce mestesuguri la scara, oferind compozitii de ciocolata premium la preturi accesibile. Dezvoltarea de retete noi, compozitia ciocolatei de inalta calitate cu ingrediente naturale dezvoltate de ciocolaterii nostri si maiestria pura fac HEIDI diferit. Este ca si cum ai primi haine personalizate la un pret pe care ti-l poti permite”, afirma Peter Müeller, director general HEIDI Chocolat.

HEIDI ChocoWorld organizeaza seminarii prin care ofera posibilitatea consumatorilor de a invata lucruri interesante despre istoria ciocolatei, procesul de productie si unde isi pot realiza propriile creatii din ciocolata. De asemenea acestia pot vizita si fabrica HEIDI din Bucuresti. Cele doua unitati sunt supune masurilor de protectie si restrictie impotriva COVID-19.

Cu toate ca anul 2019 a raportat un profit negativ, HEIDI este lider pe piata produselor premium, deoarece calitatea si originalitatea reprezinta cheia succesului.  

Heidi in Romania

HEIDI-produse noi pe piata

Chiar daca ti-ai castigat statutul de brand premium pe piata, esti raspunzator in continuare pentru cerintele consumatorilor. Si cum piata este foarte dezvoltata si concurenta mereu activa, trebuie sa stii sa te reinventezi intotdeauna. Intregul portofoliu numara peste 150 sortimente de ciocolata, dintre care o parte sunt disponibile in editie limitata, in perioada sarbatorilor.

Peter Müeller, director general HEIDI Chocolat declara ca „inovatia este un element critic intr-o categorie de impulsuri si o responsabilitate a unui jucator de varf pentru a servi retailerii si consumatorii nostri. HEIDI inoveaza in mod constant noi produse pentru a aborda tendintele consumatorilor si dezvoltarea pietei. Dupa editia limitata de succes HEIDI Smoothie de vara, in aceasta toamna HEIDI va lansa o noua gama de tablete premium, la preturi accesibile, de lapte si ciocolata neagra, cu combinatii de ingrediente, oferind o ingaduinta delicioasa. In curand, la inceputul toamnei, HEIDI va intra, de asemenea, intr-un nou segment care combina prunele delicioase, mari si suculente, acoperite cu ciocolata neagra, ca un tratament zilnic, incantator pentru suflet”.

HEIDI este lider de piata in ciocolata neagra, cacao intens neted si echilibrat, cu mai putin zahar si o multime de antioxidanti. Ciocolata neagra devine din ce in ce mai populara si este unul dintre segmentele cu cea mai rapida crestere din categoria ciocolata la nivel mondial, iubit datorita gustului intens si al beneficiilor pentru sanatate.

HEIDI in pandemie

Fiecare companie in parte a fost nevoita sa gaseasca solutiile cele mai bune pentru afacere, care sa respecte regulile si restrictiile impuse in timpul pandemiei de COVID-19. Cand vine vorba despre o fabrica din industria alimentara, situatia trebuie sa fie cu atat mai mult sigura 100%. Pentru ca produsul, in acest caz ciocolata, ajunge la consumatori.

Peter Müeller, director general HEIDI Chocolat spune ca „la HEIDI am reactionat foarte rapid si cuprinzator asupra situatiei pandemice. HEIDI a fost printre primele companii care au lansat politica de birouri la domiciliu si a stabilit masuratori stricte de siguranta si sanatate in productie, pentru a asigura sanatatea oamenilor nostri, a produselor noastre si pentru a ne continua operatiunile fara intreruperi. Trecem audituri externe intotdeauna cu rezultate excelente si ridicate. De asemenea, adaugam produse noi in portofoliul nostru care vor veni in curand pe piata, abordand situatia economica generala”.