HARIBO - cel mai mare producator european de dulciuri, vechi de 100 de ani

HARIBO - cel mai mare producator european de dulciuri, vechi de 100 de ani

HARIBO este considerat ca fiind cel mai mare producator european de dulciuri. De la copii, pana la parinti si bunici, fiecare in parte a incercat macar o data delicioasele arome ale ursuletilor HARIBO. Ceea ce a pornit ca afacere de familie in urma cu 100 de ani, a devenit unul dintre cele mai cunoscute branduri la nivel global. In prezent, brandul producator de dulciuri gumate HARIBO este motivul dulce pentru care fiecare dintre noi merita o pauza, in compania unui ursulet aromat.

HARIBO – primele produse fabricate

Brandul HARIBO a luat nastere in Germania, in anul 1920. Fondatorul este si cel care a dat numele renumitelor dulciuri gumate, folosind un acronim: a pus la un loc numele sau (Hans Riegel) si orasul in care s-a nascut (Bonn, Germania), oras in care ulterior s-a stabilit si sediul companiei.

Dorindu-si sa devina cofetar, Hans si-a lansat productia de dulciuri in propria bucatarie, avand la dispozitie: un sac de zahar, o oala de cupru, un sucitor, o placa de marmura, un taburet si aragazul. Sotia acestuia l-a sprijinit inca de la inceput, iar afacerea a devenit in timp, una profitabila. Doi ani mai tarziu, in 1922, fondatorul Hans Riegel a pus bazele reusitei HARIBO, prin inventarea renumitilor ursuleti gummi, Dancing Bear. Primele figurine din acea perioada au fost mai mari, dar si mai subtiri decat cele produse in prezent.

Afacerea s-a dezvoltat rapid si cererile au crescut, motiv pentru care, in 1923 a fost achizitionata prima masina cu insemne publicitare HARIBO, folosita pentru aprovizionarea clientilor. Pana in acel moment, livrarile zilnice erau efectuate cu bicicleta.

HARIBO a cucerit pietele internationale

Zece ani mai tarziu, in 1933, brandul HARIBO era o companie solida, cu 400 de asociati. In 1967, brandul de dulciuri ajunge in Franta, iar in 1982 in Statele Unite. In 2018, HARIBO a devenit brandul numarul 1 de gummi in SUA. In acest fel, bomboanele gumate HARIBO, haioase si cu arome unice, dar si desene interactive, au reusit sa fie preferatele consumatorilor de toate varstele. De la ciresele colorate, la ursuletii aurii, de la sticlele de cola si feliile de pepene, la melcisorii intortocheati, brandul HARIBO a cucerit, de-a lungul anilor multe piete internationale, fiind in prezent disponibil in peste 100 de tari din intreaga lume. HARIBO are unitati de productie in 16 locatii la nivel global (Austria, Belgia, Germania, Danemarca, Spania, Franta, Marea Britanie, Ungaria, Turcia, Brazilia), unde se produc zilnic  peste 100 de milioane de ursuleti aurii.

Brandul a pastrat afacerea in familie, motiv pentru care HARIBO se afla la a treia generatie.

 HARIBO in Romania

HARIBO in Romania

Brandul de bomboane aromate gumate este prezent pe piata din Romania prin compania De Silva Exclusiv. Aceasta a fost infiintata in anul 1992, avand o experienta de aproape 30 de ani in importul si distributia de produse alimentare, bauturi alcoolice si nealcoolice. De Silva Exclusiv este detinatoarea unui portofoliu vast de marci premium din toata lumea, printre care si brandul HARIBO.

Situatia financiara pentru anul 2019 a companiei De Silva Exclusiv a inregistrat cresteri, astfel ca cifra de afaceri este cu 13% mai mare decat anul precedent, in valoare de 231,8 milioane lei, iar profitul net s-a majorat cu 6% si valoreaza 25,3 milioane lei.

De Silva Exclusiv este motivul pentru care romanii se pot rasfata cu brandurile premium internationale.