Gestionarea programului de lucru poate fi pentru unii angajati o mare problema. Chiar daca isi dau silinta sa se incadreze in termenul-limita de predare a unui proiect, deseori sfarsesc prin a-l depasi din cauza unui management deficitar al timpului. Asta nu inseamna ca nu sunt suficient de bine pregatiti, ca nu se straduiesc sau ca nu isi doresc sa dea un randament mai bun. Greseala consta in modul de organizare a activitatii. Rezolvarea sarcinilor simultan, preluarea de noi task-uri, timpul pierdut cu alte activitati (internet, retele sociale), toate acestea pot ingreuna misiunea din fiecare zi.
Iata sase metode prin care esti mereu "in grafic":
1. Organizeaza-ti biroul
Cu teancuri de dosare, notite peste notite, plicuri, telefoane, agende, facturi personale, toate asezate pe biroul tau, vei simti la un moment dat ca te sufoci. Daca permanent stai sa cauti documente, sa rasfoiesti notite, sa muti dintr-o parte in cealalta hartiile de pe birou, cel mai probabil te vei simti obosit, stresat, aglomerat. Timpul pierdut cu aceste detalii ar fi fost suficient pentru indeplinirea unei sarcini. Biroul este “templul” tau si trebuie sa ai grija sa fie mereu in ordine. Asa iti vei face ordine si in ganduri.
2. Sarcinile tale au prioritate
Sa inveti sa spui “NU” atunci cand este cazul este o lectie importanta. Nu inseamna ca esti un coleg rau sau egoist, ci pur si simplu sarcinile tale trebuie sa aiba prioritate. Daca te opresti in repetate randuri din ceea ce faci pentru a ajuta o colega, pentru a da explicatii unui coleg, pentru a schimba tusul la imprimanta sau pentru a prelua un apel, sigur vei ramane in urma cu proiectul tau si va trebui sa-ti sacrifici orele suplimentare pentru a-l termina. Un alt aspect important: daca alegi totusi sa acorzi ajutor in masura in care ai timp, ai grija sa nu preiei total sarcina colegului. Il ajuti, nu ii faci tu munca!
3. Ia-ti un gadget pe post de “asistenta”
Daca iti este greu sa stabilesti prioritatile, ti se intampla sa incurci orele sau zilele pentru unele activitati, ai mai multe proiecte simultan in diferite stadii de evolutie, solutia ar fi sa apelezi la un gadget pentru a te organiza. Descarca o aplicatie cu un calendar, noteaza totul acolo, seteaza alarme si notificari. In ziua de astazi exista o multitudine de astfel de formule. Trebuie doar sa alegi pe cea potrivita pentru tine.
4. Creionul si agenda
Nu te descurci cu aplicatiile? Nu este nicio problema. Creionul si agenda sunt sfinte. Scrie totul organizat, sublinieaza ce e important, taie tot ce ai finalizat. O sa ai propria ta aplicatie pe hartie.
5. Stai cat mai departe de social media
Nu ai o functie ale carei responsabilitati tin strict de utilizarea retelelor sociale, a platformelor digitale, a internetului la modul general? Atunci evita sa verifici obsesiv notificarile, sa postezi in timpul programului sau sa admiri fotografiile prietenilor.
6. Nu te bloca la un task
Ideal ar fi sa nu treci de la o activitate la alta, de la un proiect la altul, fara sa finalizezi. Dar nu este o idee buna nici sa ramai blocat la un task. Daca munca ta presupune creatie si in acel moment imaginatia iti lipseste, noteaza ce poti, stabileste un termen-limita, pune o alarma sau notificare si mergi mai departe. Poate ideile curg mai bine la celalalt proiect si chiar dai randament. Nu uita sa te intorci si la activitatea pusa pe pauza.