Ieri, ministrul francez de Finante Bruno Le Maire a anuntat un ajutor de 45 de miliarde de euro pentru a ajuta mediul de afaceri si angajatii din acest sector in fata unei crize economice iminente. De altfel, acesta a adaugat ca nu va ezita sa faca tot ce ii sta in puteri sa salveze marile intreprinderi franceze, mergand de la injectia masiva de capital si „chiar pana la nationalizare”.
Pentru intreprinderile mici si mijlocii, Bruno Le Maire a promis, de altfel, un ajutor de doua miliarde de euro sub forma unui fond de solidaritate. Iar in ce priveste salariile celor care vor fi nevoiti sa renunte la munca, este prevazut un alt pachet de 8,5 miliarde de euro pentru urmatoarele doua luni. „Daca punem atat de multi bani pe masa”, a declarat acesta, „este pentru a ajuta economia sa reporneasca rapid odata ce criza este incheiata”.
Iar intr-un semnal privitor la cat de grav este afectat sectorul transporturilor, Air France a anuntat ca isi va diminua activitatea cu 70-90% pe parcursul urmatoarelor doua luni, recunoscand totodata ca se asteapta ca situatia sa financiara sa fie afectata major. Intr-o miscare asemanatoare, producatorii de masini Renault si Peugeot, alaturi de producatorul de cauciucuri Michelin, si-au suspendat activitatea.
Deficitul bugetar va fi de asemenea afectat, proiectia oficialilor in privinta deficitului bugetar de anul acesta urcand pana la 3,9%, desi inaintea crizei coronavirus acestia sperau sa fie limitat la 2,2%. Nu este de mirare, prin urmare, ca in fata unei asemenea perspective, Franta, bastion al socialismului, ia toate masurile pentru a-si apara cetatenii de criza care de abia incepe. Iar masura de a suspenda plata utilitatilor si a chiriei pentru companiile mici se dovedeste una dintre cele mai concrete masuri de ajutor social din partea unei tari europene.