Firmele nu vor mai declara in avans adaosul comercial la fisc

Firmele nu vor mai declara in avans adaosul comercial la fisc

Un proiect de lege trecut miercuri de Senat stabileste abrogarea Legii nr. 12/1990 privind protejarea populatiei impotriva unor activitati de productie, comert sau prestari de servicii ilicite, care conține si prevederea referitoare de declararea adaosurilor, scrie Avocatnet.

Amenzi mari pentru firmele care nu declara adaosul

Astfel, daca masurile cuprinse in acest proiect vor ajunge sa se aplice, firmele din tara noastra nu vor mai fi nevoite sa declare la Fisc in avans adaosurile comerciale si cele de comision.

In prezent, Legea nr. 12/1990 incadreaza „nedeclararea de catre operatorii economici la organele fiscale, inainte de aplicare, a adaosurilor comerciale si a celor de comision” in categoria contraventiilor.

Acelasi act normativ stabileste si sanctiunile ce se pot aplica celor ce nu respecta aceasta obligatie: amenda de la 500 lei la 5.000 lei, in cazul persoanelor fizice, si amenda de la 2.000 lei la 20.000 lei, in cazul firmelor.

Ce este si cum functioneaza adaosul comercial

Adaosul comercial reprezinta, pentru operatorii economici, un instrument de crestere a profitului, iar pentru consumatori un criteriu esential de achizitie a produselor si serviciilor oferite de primii mentionati. Inainte de a ne lansa intr-o afacere, prin urmare, este bine sa cunoastem cateva aspecte esentiale despre acesta:

1. Adaosul comercial reprezinta o anumita suma (calculata in procente) care se adauga peste costul de productie. In acest mod se obtine pretul de vanzare al unui produs sau serviciu.

2. Adaosul comercial se mai numeste si marja comerciala.

3. Marja comerciala este cea din care se scad anumite categorii de cheltuieli pe care societatea in cauza le are (cum ar fi salarii, facturi la utilizati si altele). Suma ramasa in urma acestui calcul reprezinta profitul brut al firmei.

4. Adaosul comercial sau marja comerciala, asa cum mai este numit, nu trebuie confundat cu marja de profit. Cea de-a doua mentionata este acel indice obtinut in urma cheltuielilor realizate de catre firma.

In esenta, insa, atunci cand un comerciant stabileste adaosul commercial, intrebarea care se pune este daca vrea sa fie competitiv si afacerea sa creasca natural pe o perioada lunga, sau, dimpotriva, sa dea lovitura peste noapte. Si, din pacate, trebuie s-o spunem, aceasta a fost mentalitatea multor antreprenori in Romania ultimilor ani. Poate cu aceasta facilitate oferita de autoritati, insa, sa se mai schimbe ceva.