Brandul de vin spumant Dom Perignon este recunocut ca fiind unul de lux. Este, fara indoiala, cea mai scumpa sampanie din Romania si una dintre cele mai elegante bauturi din lume. Cu o istorie fascinanta, veche de mii de ani, sampania Dom Perignon este ideala pentru evenimente fastuoase si demne de extravaganta.
Cum a aparul vinul spumant?
Desi exista o disputa intre Franta si Anglia, veche de mii de ani in ceea ce priveste paternitatea bauturii, vinul spumant a aparut in secolul al XVII-lea, in Franta.
Reteta a fost perfectionata de calugarul Dom Pierre Perignon, acesta fiind perceput ca „parintele sampaniei”, iar englezii sunt cei care au inventat „tehnologia traditionala”, care a ramas pana in zilele noastre cunoscuta ca „methode Champenoise”. Dupa lungi si nenumarate dispute, englezii sunt cei care au ramas cu actele de origine pentru „sparkling wine”, iar francezii au obtinut definitiv dreptul de autor pentru Champagne.
Astfel, metoda dupa care se produce sampania se bazeaza pe fermentarea secundara a vinului. Inainte de incheierea acestui proces, vinul destinat sa devina sampanie este mutat in sticle, unde va continua sa fermenteze, pastrand insa si dioxidul de carbon rezultat in urma incheierii fermentarii.
Numele renumitului brand Dom Perignon este inspirat de calugarul Pierre Pérignon, care in secolul al XVII-lea si-a propus sa realizeze cel mai bun vin din lume. Fiind si maestru de pivnita, calugarul a fost initiatorul mai multor tehnici de vinificatie, iar in jurul anului 1670 a fost primul care a amestecat strugurii intr-un mod unic, in asa fel incat sa imbunatateasca calitatea vinurilor, sa echilibreze elementele, pentru a face un intreg mai bun si sa se ocupe de o serie de imperfectiuni ale acestora. Tot el a fost cel care a reusit perfectionarea artei de a produce vinuri albe limpezi din struguri negri prin manipularea presei. Calugarul a schimbat dopurile de lemn cu cele de pluta, care au fost fixate pe sticle cu snur de canepa inmuiat in ulei, pentru a mentine vinurile proaspete si spumante. Totodata, pentru vinurile spumante, a decis sa foloseasca o sticla mult mai groasa, cele normale fiind predispuse sa se sparga in momentul deschiderii.

Dom Perignon, un vin spumant de lux
Brandul Dom Perignon este unul dintre cele mai scumpe branduri de sampanie din lume. Prima recolta de Dom Pérignon a avut loc in 1921, fiind lansata spre vanzare abia in 1936, navigand spre New York, in linia Normandie.
Inca de la inceputuri, Dom Perignon a fost bautura preferata a caselor regale, ceea ce spune foarte multe despre calitatea acestei sampanii. In 1981, Dom Pérignon a fost ales pentru nunta dintre Lady Diana Spencer si Printul Charles.
Prima sampanie romaneasca a fost produsa in anul 1841 la ordinul domnitorului Sturdza, din struguri recoltati din podgoria acestuia, de la Socola. In acest fel, Romania a devenit a patra tara din lume (dupa Franta, Rusia si Germania) cu productie autohtona de vin spumant.
Dom Perignon, un brand vintage
Fiind unul dintre cele mai rafinate sortimente de sampanie din lume, brandul Dom Perignon este produs dupa reguli stricte. Astfel, fiecare lot Dom Pérignon vintage are un caracter unic. Ceea ce face acest sortiment unul exclusivist este faptul ca vinul spumant este produs doar in anii in care strugurii ating potentialul maxim pentru obtinerea bauturii. Astfel, din dorinta de a respecta calitatea unui produs de exceptie si a oferi consumatorilor o experienta de neuitat, in anii in care strugurii nu satisfac exigentele Casei Moet & Chandon, brandul nu lanseaza niciun produs pe piata.
Dupa multe incercari, Dom Perignon a stabilit soiurile de struguri cele mai potrivite sa genereze acest vin spumant: Pinot Meunier, Pinot Noir si Chardonnay. Gustul elegant si prezentarea indrazneata a sortimentelor Dom Pérignon este un simbol al “savoir-faire”-ului frantuzesc.
Dom Perignon, in Romania
Dom Perignon este, fara indoiala, cel mai prestigios sortiment de sampanie care poarta amprenta casei Moet & Chandon. Sampania Dom Perignon este prezenta pe piata din Romania prin compania De Silva Exclusiv. Aceasta are o experienta de aproape 30 de ani in importul si distributia de produse alimentare, bauturi alcoolice si nealcoolice. De Silva Exclusiv este detinatoarea unui portofoliu vast de marci premium din toata lumea.
Situatia financiara pentru anul 2019 a companiei De Silva Exclusiv a inregistrat cresteri, astfel ca cifra de afaceri este cu 13% mai mare decat anul precedent, in valoare de 231,8 milioane lei, iar profitul net s-a majorat cu 6% si valoreaza 25,3 milioane lei.