Comertul online a fost unul dintre sectoarele care a prosperat pe timp de pandemie. In prima parte a anului 2020, achizitiile facute la un click distanta au crescut din cauza restrictiilor de circulatie. In timp ce unii jucatori din piata au facut acum in 2020 pasul spre online, cei cu vechime in e-commerce au investit mai mult in promovare si solutii de marketing. Unul dintre elementele cheie pe aceasta nisa il reprezinta publicul-tinta, iar de-a lungul ultimilor ani, segmentul de varsta al cumparatorilor online s-a schimbat. Daca initial, tinerii au reprezentat segmentul cel mai interesat de achizitiile online, in ultimul an s-a constatat ca procentul celor doua mari categorii 16-24 de ani si 25-54 de ani a fost asemanator.
Nevoia de adaptare a ofertei la publicul-tinta
2020 a fost anul in care foarte multi si-au invins teama de a face achizitii online. De nevoie, au comandat produse si au accesat servicii comercializate online. In Romania, comertul electronic a explodat anul trecut. Atat din punct de vedere al achizitiilor facute de clienti cat si in privinta cresterii numarului business-urilor dezvoltate online. In multitudinea de oferte, companiile au fost nevoite sa investeasca in strategii pentru optimizarea magazinului online, personalizarea serviciilor oferite, serviciu de suport clienti, email marketing, campanii Google Ads si Facebook Ads.
Toate strategiile trebuie sa aiba la baza publicul-tinta. Datele la nivel european arata ca daca in 2019, segmentul dominant al clientilor online era cel aferent intervalului 16-24 de ani, anul trecut si a crescut interesul pentru achizitii online si in randul cumparatorilor din intervalul 25-54 de ani. De aceasta schimbare trebuie sa tina cont cei care detin un business online, spun specialistii in e-commerce. Oferta trebuie sa fie diversificata si adaptata cerintelor publicului.
Ce achizitii online s-au facut in ultimul an?
In anul pandemic, cele mai multe achizitii online au fost pe segmentul fashion (imbracaminte, incaltaminte si accesorii). Livrarile de mancare si serviciile de tip catering s-au clasat pe locul urmator potrivit datelor inregistrate la nivel european. Au crescut si achizitiile de mobila pentru interior si exterior, cosmetice si produse wellness. Potrivit 2Performant, romanii au cheltuit mai mult pentru produse din categoria Auto&Moto, IT, Ingrijire personala si Beauty. In privinta dispozitivelor utilizate pentru cumparaturile online, cele mai multe achizitii s-au facut de pe telefonul mobil.