Media și jocurile video au ajutat multă lume să-și mențină sănătatea mintală în anii de pandemie, însă lucrurile nu se opresc doar la ideea de evadare psihică. Studiile arată că unele jocuri au demonstrat că oferă beneficii terapeutice. DeepWell este un startup, format din gameri și veterani din industria medicală, care are ca scop studierea și formalizarea acestor efecte benefice, astfel încât anumite tipuri de jocuri să facă parte din tratament.
Ce părere au specialiștii?
Studiile arată că jocurile permit testarea unor comportamente mai complexe într-un mediu controlat, însă nu există procese bine puse la punct care ar putea să monitorizeze evoluția acestora. Exact acesta este segmentul în care vrea să intre DeepWell. Ryan Douglas, un cercetător în dispozitive medicale, este de părere că astfel de idei sunt genul de intervenții digitale benefice omului și că pot constitui o terapie adjuvantă. Mișcarea, simularea și recunoașterea prin jocuri pot dezvolta și mai mult zona de terapie comportamental-cognitivă.
Cât de mare este nevoia de aceste jocuri?
Douglas a menționat faptul că înainte de pandemie se știa, în mod oficial, că 12% din oameni aveau probleme de sănătate mintală. În prezent, procentajul se apropie de 44% și nu se prevede o scădere prea curând. Lipsa unui număr suficient de specialiști, dar și tratamentele costisitoare ar putea influența alegerea oamenilor în privnța terapiei cu jocuri, odată ce aceasta va deveni legală și sigură.
DeepWell își va asuma două roluri: emiterea de certificări pentru jocuri și recomandări pentru tratament, dar și crearea de jocuri video autorizate. Jocurile vor fi clasificate în funcție de severitatea condiției psihice. Zeci de voluntari au fost atrași de ideea businessului și s-au înscris pentru teste.