Fie că urmeaza sau nu o situație de urgență, trebuie sa fim pregatiți și din punct de vedere tehnologic, ne spune Computerblog.
Iată câteva sfaturi care vă vor ajuta să vă pregătiți „bagajul digital” dacă trebuie să plecați imediat și aveți nevoie de comunicații și date pentru a supraviețui.
Tehnologie pentru situații de urgență
Trebuie să aveți pregătit în prealabil un bagaj cu elemente de bază. Nu uitați de încărcătoare și cabluri. Bateriile externe sunt obligatorii, poate și un încărcător solar sau, ideal, chiar un generator portabil și ieftin și de dimensiuni reduse. Cu ajutorul tehnologiei care utilizează din ce în ce mai puțină energie, dispozitivele pot funcționa zile întregi fără încărcare. Dar totul se oprește fără baterie.
Scanați (sau fotografiați) documente importante, cum ar fi permisul de conducere, cartea de identitate, pașaportul, certificatul de naștere, certificatul de vaccinare, certificatul de căsătorie sau alte acte financiare. Dacă este posibil, stocați-le într-o arhivă protejată prin parolă, într-un folder virtual criptat sau într-o unitate USB externă. În caz extrem, chiar și imaginile simple, stocate în memoria smartphone-ului, vă vor ajuta
Comunicații redundante
În timpul unei situații speciale (vezi cum am ocolit război), este posibil să puteți datele mobile pentru a comunica. Însă aproape fără excepție turnurile de telefonie mobilă sunt încetinite de traficul intens, mai ales atunci când toată lumea apelează contactele apropiate pentru a afla ce se întâmplă. Sau dacă se taie curentul electric. Și ele au baterii sau generatoare, dar nu rezistă mult timp.
Turnurile GSM nu sunt proiectate pentru acest flux instantaneu de trafic, deoarece gestionarea acestora ar crește semnificativ costul infrastructurii. Astfel, este de preferat să aveți la îndemână o configurație alternativă, cum ar fi routerele de tip Multi WAN Load Balance, similare celor utilizate de birourile aflate la distanță, care trebuie să rămână conectate. Acestea pot direcționa fără probleme datele de la mai mulți furnizori și tehnologii disponibile.
Faceți copii de rezervă online
Identificați cea mai rapidă modalitate de a copia datele în cloud. Fie că e Google Drive, One Drive sau Digi Storage. La birou sunt necesare backup-uri în cloud sau cel puțin hard disk-uri externe pe care să le puteți lua. Rețineți că, în astfel de scenarii de urgență, echipamentele pot fi pierdute sau distruse accidental în tranzit, așa că redundanța este esențială.
Mai mult cititi aici.