Coca-Cola si Pepsi recurg la trucul de marketing al secolului

Coca-Cola si Pepsi recurg la trucul de marketing al secolului

Multi americani incearca in fiecare zi sa fie mai sanatosi, ingrasand astfel marja de profit a companiilor care pretind ca vand “produse sanatoase”.

Coca-Cola si Pepsi, cei doi giganti din industria bauturilor carbogazoase, cauta sa isi innoiasca o reputatie de brand preocupat de sanatatea clientelei sale. Pentru asta, vor sa investeasca masiv in apa imbuteliata, o industrie care este estimata la 13 miliarde de dolari.

S-a constatat ca exista o relatie intre brandurile pe care cineva le urmareste si imaginea sociala pe care vrea s-o proiecteze asupra celor din jur. Asadar, in ultimii ani, problema identitatii pare sa fie din ce in ce mai conectata la tema sanatatii. Uneori, chiar si intr-un mod negativ.

De exemplu, in anul 2013, 42% dintre persoane au declarat ca se simt rusinate sa fie vazute ca umbla cu o punga de la Mc Donald’s. Mancatul la unul dintre marile lanturi de fast-food arata, in fata celorlalti, un esec nutrtional, care contravine eforturilor americanilor de a parea cat mai sanatosi.

Afisarea in public a imaginii de expert in nutritie este noul trend, alaturi de purtarea unor branduri sportive cand nu faci sport sau urmarirea ultimei diete “la moda” de pe Instagram.

Industria de bauturi carbogazoase este gata sa profita de pe urma acestei dorinte a americanilor de a se arata sanatosi, mereu conectati la ultimele noutati din nutritie. De aceea, este de inteles interesul recent al celor de la Pepsi si Coca-Cola catre industria apei imbuteliate.

In ultimii ani, nevoia de a fi sanatos, in mod public si ostentativ, a daunat companiilor precum Pepsi sau Coca-Cola, care au observat o scadere a consumului de bauturi carbogazoase.

Desi apa de la robinet este mai ieftina, apa imbuteliata este un succes pentru ca, odata cu consumul ei, clientul mizeaza pe crearea unei imagini de om elegant si modern. Potrivit informatiilor publicate pe BCC, Perrier a fost primul brand care a comercializat cu succes apa imbuteliata.

Michael Bellas, presedinte Beverage Marketing Corporation, preciza: “Perrier a devenit un simbol.  Cand tii in mana o sticla de Perrier, acest gest spune ceva despre tine, ca esti sofisticat, ca intelegi ce se intampla in lume.”

De exemplu, Evian a calcat pe urmele lui Perrier. Prin vanzarea de apa imbuteliata, Evian mizeaza pe conturarea unei imagini de brand care este preocupat de “wellness” si practicarea sportului. Astfel, a reusit sa isi dubleze vanzarile globale, in perioada 1990-2000, de la 50 de miliarde la 100 de miliarde de litri pe an.

Coca-Cola si PepsiCo incearca acum sa transpuna si ei acelasi mesaj, prin brandurile lor de apa Dasani (Coca-Cola) si Aquafina (Pepsi). Astfel, vanzarile de apa ale celor doua companii au crescut, in 2014, de la 7% la 9%.

In momentul de fata, atat Coca-Cola, cat si Pepsi incearca sa se extinda pe piata industriei de apa imbuteliata.

Pepsi aduce pe piata Aquafina cu diverse arome, aceasta fiind si principalul sponsor din cadrul "New York Fashion Week". Coca-Cola si-a asociat imaginea brandului Smartwater cu cea a actritei Jennifer Aniston, in calitatea ei de reprezentant.

Cand vand apa imbuteliata, companiile vand in primul rand un mesaj care trimite la ideea de sustinere a sanatatii si ingrijirii personale. O imagine pentru care foarte multi clienti sunt fericiti sa plateasca sume considerabile.

Sursa: Business Insider