In ciuda asigurarilor ministrului Finantelor Publice, Florin Citu, ca IMM-urile NU vor avea nevoie de Certificate de situatie (stare) de urgenta pentru a accesa fondurile garantate de stat in aceasta perioada, informatiile continua sa fie contradictorii.
Certificate albastre si galbene
Astfel, conform unui ordin publicat ieri in Monitorul oficial, certificatele ar urma sa fie de doua feluri:
- Albastre, corespunzatoare firmelor care cer acordarea finantarii in baza intreruperii totale sau partiale a activitatii
- Galbene, corespunzatoare firmelor care au inregistrat in luna martie o diminuare a incasarilor cu 25% fata de lunile ianuarie – februarie 2020
Este de asemenea important de mentionat ca un solicitant poate depune o singura cerere de eliberare a unui certificat de urgenta.
Unde se pot depune cererile
Pentru a putea fi eliberate certificatele, solicitantii trebuie sa acceseze o platforma unde vor depune toata documentatia, mai precis datele de identificare si declaratia pe proprie raspundere. Astfel, dupa validarea de catre sistem a solicitarii, eliberarea certificatelor se va face automat. La fel de important de stiut este insa ca autoritatile vor putea demara controale ulterior acordarii acestor fonduri, pentru a vedea in ce masura declaratiile pe propie raspundere au fost conforme cu realitatea, dar si pentru a verifica daca documentele care au stat la baza emiterii certificatului sunt in buna regula.