Business in pandemie - 3 sugestii pentru succes

Business in pandemie - 3 sugestii pentru succes

Criza generata de pandemia de coronavirus este abia la inceput. De fapt, s-ar putea spune ca abia acum, la cateva luni bune de la debutul cazurilor de SARS-Cov-2 in toata lumea, criza economica incepe sa dea primele semne. Istoria a demonstrat faptul ca un astfel de fenomen cu impact mondial are consecinte pe termen lung si nu se resimt imediat. Intr-un peisaj in care afacerile multora se cutremura, unii au pus deja lacat pe firme, iar altii se tem sa mai investeasca, un antreprenor cu perspectiva poate sa aiba succes daca stie sa speculeze oportunitatile si sa se adapteze din mers. Nicio companie si niciun business nu are imunitate in fata unei crize mondiale, insa unele reusesc sa reduca drastic din consecinte. Daca analizati in prezent afacerile ramase in picioare veti observa ca au puncte in comun sau ca managerii respectivi au gandit outside the box. Iata cateva sugestii pentru a demara o afacere, pentru a-ti salva firma si pentru a obtine profit si pe timp de pandemie:

1. Alege sa preiei un business

Daca esti una dintre acele persoane care nu se tem sa riste, atunci demararea unei afaceri chiar in mijlocul unei crize economice s-ar putea sa nu te sperie deloc. Important este sa iti stabilesti un plan. In astfel de circumstante, o varianta ar fi sa analizezi bine piata. Vei vedea ca unii antreprenori aleg sa renunte la business-ul lor. Motivele sunt in general cele financiare. Acum este momentul tau! Ai capital si poti profita si prelua o astfel de afacere. Avantajele ar fi multe: are o istorie, in sensul ca este un business cunoscut in piata, a testat anumite solutii, are un public-tinta, clienti fideli, a capatat in timp o pozitie si chiar si in vremuri de criza, cu o infuzie de capital si ajustari, poate produce profit. O afacere care este pusa la vanzare in prezent nu inseamna neaparat ca nu mai este profitabila, ci are nevoie de o noua strategie si de un manager proactiv. Va fi poate dificil la inceput, dar nu vei simti ca ai luat totul de la zero.

2. Achizitioneaza o franciza

O alta varianta de afacere pe timp de criza este sa apelezi la o franciza. Ca sa mergi la sigur, te poti orienta spre un brand foarte cunoscut, cu o clientela numeroasa si va fi ca si cum ai sta sub umbrela unui gigant in aceasta perioada cu intemperii. In cazul in care alegi ideea de franciza, ai si beneficii: brand-ul este apreciat, primesti consultanta, esti sprijinit la debutul afacerii, investitia este mult mai mica decat in cazul in care pornesti o afacere pe cont propriu. Vei plati un tarif francizorului, insa ai avantajul ca exista deja studii si o experienta in spate. Atentie insa, primesti o afacere la cheie, insa trebuie sa acorzi o atentie deosebita informatiilor despre brand, evolutie, contractului in sine, oportunitatilor pe piata locala.

3. Resusciteaza business-ul sau reorienteaza-l

Daca pana aici am vorbit despre cum poti demara o afacere pe timp de pandemie si sa functioneze, acum ne vom adresa celor care au deja un business si sunt in impas. Multe afaceri s-au inchis in ultimele luni, altele sunt in colaps, insa daca iti doresti cu adevarat sa nu renunti la business-ul tau si sa mai obtii si profit, ia urgent cateva masuri. Daca ce ai produs pana acum nu se mai vinde, schimba segmentul. Cauta ceva apropiat de productia actuala, dar cautat pe piata. Ia exemplu de la companiile de produse de make-up care s-au apucat sa produca masti sau dezinfectanti peste noapte. Daca totusi afacerea rezista, dar profitul scade, fidelizeaza clientii sau ofera mici avantaje (vouchere, concursuri, livrare gratuita etc). Un alt pont ar fi sa apelezi la orice mijloc pentru a ajunge la client: newsletter, website dedicat, pagina de socializare sau alte cai de a te adresa clientelei. Poate ai observat ca oamenii nu se mai uita atat de mult la televizor, asa ca poti reduce bugetul pentru reclame tv si il poti investi in social media. Adaptarea este cuvantul de ordine. Un alt aspect folosit de unele afaceri pe timp de pandemie este solidarizarea: vino cu o solutie, asculta nevoile societatii, alatura-te unor campanii.