Brico Depot - lider pe piata de bricolaj si amenajari din Romania

Brico Depot - lider pe piata de bricolaj si amenajari din Romania

Brico Depot este lider pe piata de bricolaj si amenajari din Romania. Brandul frantuzesc are o istorie veche de aproape 30 de ani, fiind lansat de compania Castorama Dubois, iar ulterior preluat de grupul britanic Kingfisher.

De-a lungul anilor brandul Brico Depot a inovat si s-a dezvoltat, ajungand la 35 de magazine in Romania. De asemenea, conceptul Brico Depot din Romania a fost personalizat, pentru a capta atentia cumparatorilor si a le oferi cea mai buna experienta in magazinele de specialitate.

Istoricul brandului Brico Depot

Brico Depot este magazinul de bricolaj si amenajari in care poti gasi produse electrocasnice, materiale de constructii, articole electrice, instalatii, unelte si vopsea. Lantul de magazine este prezent la nivel international.

Primul Brico Depot a fost deschis in Franta, in anul 1993. Conceptul a prins atat de bine, incat 5 ani mai tarziu, existau deja 16 magazine de acest fel in Franta.

Anul 2002 marcheaza deschiderea magazinului cu numarul 50, dar si faptul ca Brico Depot si Castorama au devenit parte a Grupului britanic Kingfisher.

Un an mai tarziu, in 2003, Brico Depot a depasit granitele nationale si a deschis primul magazin in Spania.

In 2013, Brico Depot a achizitionat lantul de magazine Bricostore in Romania, iar in anul urmator (2014) a deschis primul magazin in Portugalia si prima franciza in Franta.

La nivelul Romaniei, brandul s-a dezvoltat treptat, incepand din 2015 cu transformarea a 15 magazine. Doi ani mai tarziu, Grupul britanic Kingfisher a achizitionat lantul de 27 de magazine Praktiker. Astfel, in 2019 acestea au fost rebranduite, devenind Brico Depot, ceea ce i-a adus pozitia de lider, cu 35 de magazine in total. Aceasta achizitie demonstreaza o strategie puternica pentru dezvoltarea brandului Brico Depot in Romania.

Pentru Brico Depot, anul financiar 2019 a adus o usoara scadere a vanzarilor (-2%), comparativ cu anul anterior, astfel ca cifra de afaceri a fost de 842,1 milioane lei. Profitul net a inregistrat o scadere de 40%, atingand valoarea negativa de -49,3 milioane lei.

Brico Depot Romania

Brico Depot in Romania

Brandul Brico Depot s-a extins in Romania datorita investitiilor facute de-a lungul anilor, de grupul britanic Kingfisher, prin deschiderea mai multor unitati comerciale. Grupul britanic care detine Brico Depot este cel mai  mare grup de retail din Europa, din domeniul amenajarii locuintelor, care detine peste 1.300 de magazine in 10 tari. Compania isi desfasoara activitatea sub patru branduri de retail: B&Q, Castorama, Brico Depot si Screwfix.

Initial, brandul Brico Depot nu a captat atat de mult atentia cumparatorilor din Romania, fapt care a condus la modificarea conceptului initial, pentru a-l face mai prietenos si captivant. Astfel, printre cele mai importante modificari facute se numara introducerea sortimentatiei pentru gradina (plante si mobilier), gama pe care Kingfisher nu o dezvolta in magazinele Brico Depot din Europa.

In prezent magazinele Brico Depot au un concept mult mai dezvoltat si ofera o gama variata de produse pentru casa si gradina, la preturi accesibile.