Boromir este cea mai mare afacere cu capital romanesc din sectorul de morarit si panificatie. Ce a inceput cu o reteta traditionala in anul 1994, a dus compania in topul preferintelor consumatorilor de produse traditionale si nu numai.
Secretul brandului Boromir
Se spune ca traditia este suma unor valori, un ghid, o amintire ce merita pastrata vie. Asa s-a intamplat si in cazul „familiei” Boromir. Timp de 5 generatii, oamenii au crescut cu moara-n curte si deci, ei sunt cei care stiu cel mai bine secretele moraritului si panificatiei.
La inceput, in anul 1994, obiectivul principal de activitate al companiei a fost achizitia si prelucrarea cerealelor, dar si valorificarea superioara a fainurilor prin propriile sectii de panificatie si patiserie.
Astfel, cativa ani mai tarziu, in 1997, s-e deschis prima brutarie Boromir. Anii ce au urmat, in perioada 1998-2011, compania a achizitionat si dezvoltat: moara Cibin (Sibiu), moara de grau din Buzau, Comcereal Ramnicu Valcea, moara de grau Deva si moara de cereale de la Slobozia.
Sectorul de panificatie din Romania este unul foarte concurential, care se afla intr-o continua ascensiune. Cu toate astea, un brand trebuie inovat mereu, sa aduca produse noi la raft, dar sa-si pastreze si calitatea.
Cu o vechime de 26 de ani pe piata de panificatie si morarit, cifrele pentru anul 2019 ale Boromir Ind au indicat o crestere atat a cifrei de afaceri in valoare de 313,9 milioane lei (17%), cat si a profitului, in valoare de 10,1 milioane lei, inregistrand o majorare impresionanta de 68%. Compania a consemnat si un numar mai mare de angajati, cifra crescand cu 62%, pana la 1134 de persoane.

Inovatia – ingredientul esential al unei afaceri
Toata baza de productie mizeaza pe inovatie si dezvoltare de produse noi, dar care pastreaza reteta traditionala. Pe scurt, se foloseste tehnologia pentru intreg procesul de fabricare la nivel industrial, pentru a realiza un produs traditional, pe gustul consumatorului.
In anul 2009 cozonacul Boromir a fost ales „Produsul anului in Romania”, ceea ce a venit ca o confirmare a aprecierii clientilor. Cozonacul Boromir cu crema de nuci a fost desemnat castigator de catre consumatorii romani la categoria Produse de Patiserie. Acest produs este considerat unul traditional, datorita procesului indelungat de fabricatie si a fermentilor naturali folositi. Cozonacul Boromir nu contine aditivi. Acesta are un gust unic, o prospetime aparte si o digestivitate usoara, datorita procesului de aproximativ 30 de ore de preparare cu dospire naturala din maiaua mama.
Cozonacul Boromir aduce varietate clientului si ofera produse pe toate gusturile, fiind bogat in umpluturi cu: nuca, stafide, portocale, cacao si creme fine de ciocolata, lapte, caramel. Compania are o capacitate anuala de productie de aproximativ 15 milioane bucati.