Bilete de avion mai scumpe in pandemie

Bilete de avion mai scumpe in pandemie

Pandemia nu a tinut cont de tara, economia sau industria afectata. Unele dintre cele mai lezate servicii de criza economica survenita in urma starii de urgenta sunt cele de transport aerian. Masurile noi introduse pentru siguranta epidemiologica a pasagerilor si resursele folosite de aeroporturi pentru introducerea lor au determinat o crestere la nivel mondial a pretului unui bilet de avion.

Intr-o perioada de incetinire severa a economiei pentru majoritatea statelor lumii, industriile si serviciile din toate domeniile au fost puternic afectate, inregistrand pierderi semnificative. Scumpirile sunt efectul vizibil al acestei crize financiare declansate de pandemia cu virusul SARS-CoV-2, iar la nivelul tarii noastre, acestea s-au manifestat indeosebi in cazul serviciilor de transport aerian.

E criza, deci platim mai mult!

Bugetul oricarei persoane a fost restrans in timpul si dupa perioada starii de urgenta. Necesitatea de a calatori in strainatate fie pentru munca, fie pentru relaxare sau vizitarea rudelor a impins, insa, multi romani sa isi achizitioneze un bilet de avion, in ciuda pretului in crestere. Conform unor date furnizate de Institutul National de Statistica, serviciile de transport aerian au crescut cu 9,95% in luna august 2020, fata de cea precedenta. Totodata, daca am compara-o cu luna decembrie a anului trecut, am sesiza o crestere de 28,64%. Discrepanta frapanta dintre pretul acestui serviciu in lunile care inregistreaza cel mai mare numar de calatorii din an este o urmare a pandemiei cu noul coronavirus.

Un zbor mai scump fara COVID

Masurile de prevenire a infectarii cu virusul SARS-CoV-2 impuse de autoritati au avut efecte puternice si asupra pretului serviciilor de baza. Reluarea in conditii de siguranta a transportului aerian, esential pentru multi dintre noi, a reprezentat o prioritate inca de la inceput pentru Uniunea Europeana. La 13 mai, Comisia Europeana a prezentat un document ce continea recomandarile menite sa ajute statele membre sa elimine treptat restrictiile de calatorie. Platforma Comisiei Europene, Re-open EU, a fost inaugurata la 15 iunie 2020 si avea drept menire sa ii ajute pe cetateni sa isi planifice in siguranta calatoriile, chiar si in conditii de pandemie. Abordarea etapizata a redeschiderii frontierelor pentru transportul aerian a inceput cu Re-open EU si s-a concretizat prin reluarea in conditii de siguranta si a serviciilor turistice. Avertismentele de calatorie, pe de alta parte, reprezinta o competenta nationala. Astfel, companiile aeriene au fost obligate sa introduca o serie de reguli stricte de la sosirea la aeroport pana la destinatie. Purtarea mastii de protectie este obligatorie de la patrunderea in terminal, majoritatea aeroporturilor limiteaza bagajele de mana permise la bord la unul singur pentru prevenirea contaminarii in timpul controalelor de securitate, iar distanta de 1,5 metri este obligatorie in toate etapele calatoriei. Au fost puse marcaje in zonele in care pasagerii stau la coada, s-au deschis mai multe ghisee de check-in, dar au fost si blocate anumite scaune din zonele de asteptare. Cat despre restaurantele, cafenelele si magazinele din incinta aeroportului, este important de stiut ca nu toate sunt deschise in timpul pandemiei. De asemenea, controalele de sanatate au fost sporite prin instalarea unor camere de termoviziune, iar numarul permis de pasageri din incinta unei aeronave a fost, in unele cazuri, injumatatit. Aceste modificari stricte, dar necesare, au impins furnizorii de servicii aeriene sa creasca preturile biletelor de avion. Cu o rata a inflatiei ce a coborat la 2,7% in luna august de la 2,8 in luna iulie, dar si cu servicii mai scumpe cu 2,97% , trebuie sa ne organizam cat mai bine timpul si bugetul astfel incat sa ne bucuram de calatorii minunate cu bani ramasi in buzunar!