Batalia retelelor sociale se va da mult timp de acum inainte, iar fiecare isi va imbunatati "armele" pe masura ce noi ca utilizatori le vom da din ce in ce mai mult acces la viata noastra. Nu e niciun secret ca in spatele tuturor update-urilor din social media stau analize si statistici despre comportamentul userilor, totul pentru a ne oferi produse care sa ne satisfaca nevoile noastre. Dupa ce Clubhouse a devenit vedeta momentului cu audio-chat-urile si "caracterul exclusivist" (accesul doar pe baza de invitatii), Instagram si Facebook vin tare din spate si anunta noi produse. Printre expertii in social-media circula zvonul unui produs Facebook tip chat audio similar cu cel al aplicatiei Clubhouse, iar Instagram a anuntat deja ca va lansa chat-uri video multi-user. Adam Mosseri a precizat intr-un interviu ca Instagram va oferi curand posibilitatea de a intra live cu mai mult de o persoana, cu pana la patru persoane.
Unde ma pozitionez ca individ si business?
In aceste conditii si utilizatorii de internet sunt intr-o continua migrare, de la o retea la alta, in cautarea "noului" si in dorinta de a urma trend-ul. Numai ca fara sa ne dam seama, retelele sociale sunt consumatoare de timp si energie si ne trezim sufocati de virtual. Asta nu inseamna ca trebuie sa ignoram din start tot ce apare nou sau sa trecem de la una la alta fara nicio stabilitate. Indiferent daca vorbim despre business sau individ, cel mai important este sa cunoastem, sa analizam si sa testam, iar apoi sa facem alegeri in functie de nevoile la care vrem sa raspundem. Reteta succesului in social media este sa inveti sa jonglezi cu instrumentele puse la dispozitie si sa le pui cat mai bine in slujba ta sau a afacerii tale. Daca ne referim la business, Instagramul poate fi solutia ideala pentru partea de brand awareness, in timp ce Facebook poate ajuta la crestere vanzarilor de produse. Ca individ, poti folosi Facebook pentru partea de socializare, in timp ce Instagram sau Pinterest te ajuta sa iti pui in valoare o pasiune, un talent (ex: expunerea fotografiilor realizate, tablourilor pictate), iar mai nou Clubhouse este o solutie pentru discutii libere si webinar, ceea ce te ajuta sa te afirmi ca profesionist intr-un anumit domeniu.
Dependenta indivizilor de retelele de socializare
Inainte sa ne referim la impactul social-media asupra brand-urilor, important este sa intelegem ca prezenta in online pe toate canalele, in orice moment, ne afecteaza si pe noi ca indivizi. De ce? Pentru ca indiferent de retea, tendinta in social-media este de a epata, de a obtine impact. Apare astfel "foamea" de like-uri, spun psihologii. Ne expunem partea frumoasa, momentele cele mai bune si asteptam reactii. Incet-incet apare dependenta. Cu cat reactiile se inmultesc, cu atat apare nevoia de mai mult. Dorinta de a fi prezenti oricand, oriunde este in trend, pe toate retelele si in toate variante disponibile ne epuizeaza in timp, iar virtualul ajunge sa ne consume toata energia.
Social media pentru business-ul tau
Expertii in social-media au anticipat situatia din prezent, in care retelele sociale se bat pentru a atrage cat mai multi adepti si mai mult de atat, odata cu patrunderea business-urilor in lumea virtuala, au subliniat importanta unor alegeri corecte. Pe principiul decat mult si prost, mai degraba putin, dar bun. Gandeste-te la asta ca la alegerea tinutei. Pui toate hainele din dulap pe tine, de teama sa nu ratezi vreo piesa si sfarsesti ca un clovn sau alegi cu atentie ce ti se potriveste si obtii efectul scontat? Daca la mijloc ai si un business, indicat este sa alcatuiesti o strategie. Tentatia va fi sa incerci sa te plasezi peste tot, dar efectele vor aparea doar acolo unde esti bine reprezentat. TikTok este o alta retea pe val, insa nu orice business va avea succes daca incearca sa se promoveze pe aceasta retea.
Inainte de a-ti sufoca business-ul, invata sa alegi corect retelele sociale unde vrei sa-l pozitionezi. Cum? Analizeaza concurenta, stabileste-ti publicul tinta (profil buyer persona), alege tipul de discurs pe care il vei folosi, analizeaza instrumentele pe care ti le ofera fiecare retea.