Auchan Romania este unul dintre cei mai mari jucatori din comertul local. Cu aproape 4000 de magazine deschise la nivel global, brandul frantuzesc a devenit un nume reprezentativ pentru categoria „discount generalizat”. In Romania, parteneriatul cu OMV Petrom a adus un plus strategic in dezvoltare si inovatie, dar si o experienta unica pentru clienti. Brandul are o vechime de aproape 15 ani pe piata romaneasca.
Istoria Auchan
Auchan este retailer francez, cu o vechime de peste 60 de ani, devenind unul dintre cei mai mari jucatori din comertul local. Brandul este detinut de familia Mulliez, care a deschis primul magazin Auchan in anul 1961, avand o suprafata de 600 mp. Cativa ani mai tarziu, in 1967, Auchan a inaugurat primul hypermarket din Franta, intr-o zona comerciala de 3500 mp, din localitatea Roncq. Aceasta locatie a servit drept model pentru alte hypermarketuri din Franta in extinderea nealimentara.
Perioada anilor '80-'90 a adus o extindere la nivel international, facand din Auchan un brand renumit.
Auchan in Romania
Primul magazin Auchan deschis in Romania a fost in 2006, in regim de hypermarket si se afla in Bucuresti. Auchan Titan a fost cel mai mare hypermarket din Romania, cu o suprafata de 16.000 mp. Brandul a intrat pe piata romaneasca cu un concept nou, de „discount generalizat”, oferind preturi mici la toate produsele, permanent.
Brandul s-a dezvoltat si in alte orase, astfel ca, pana in 2009, la nivel national au fost deschise alte 6 noi hypermarketuri Auchan.
Urmand o strategie foarte bine pusa la punct, in 2012, Auchan a achizitionat de la Grupul Metro, cele 95 de hypermarketurile Real, din Europa de Est. Un an mai tarziu, Auchan a finalizat preluarea celor 20 de hypermarketuri Real din Romania, ca urmare a acordului semnat intre Grupul Auchan si Metro Group.

Cu 3778 puncte de vanzare la nivel global (3608 magazine si 170 drive), Auchan a reusit sa acopere 17 tari de pe 3 continente.
Pentru Auchan Romania, anul financiar 2019 a inregistrat o usoara crestere a vanzarilor, cu 1%, astfel ca cifra de afaceri a fost de 5,4 miliarde lei, comparativ cu anul precedent. Vanzarile au inregistrat cresteri consecutive, inca de la deschiderea retailer-ului. Profitul net a atins valoarea de 28,1 milioane lei, aceasta fiind in scadere cu 19% fata de anul anterior.
Auchan si OMV Petrom
Auchan are o vechime de aproape 15 ani pe piata romaneasca si 79 magazine inaugurate.
Unul dintre cele mai importante proiecte realizate de Auchan este parteneriatul cu OMV Petrom, prin care retailerul francez a deschis magazine de proximitate in cadrul benzinariilor. Astfel, proiectul a pornit cu ideea de a reamenaja spatiul existent astfel incat, in functie de suprafata statiei de carburant, rafturile sa cuprinda pana la 2.500 de produse.
Acest parteneriat a fost initiat in anul 2017 cand s-au inaugurat magazine de proximitate MyAuchan in 15 statii Petrom. S-a urmarit testarea acestui concept atat in zonele urbane, cat si in cele rurale, din Romania.
Totodata, prin acest parteneriat, statiile Petrom intra intr-un proces de modernizare care include inlocuirea elementelor de identitate vizuala, dar si lucrari exterioare in zona pompelor si in cea a serviciilor adiacente.
Astfel, Auchan se reinventeaza si ofera o experienta unica la cumparaturi, pentru clientii care iubesc acest brand.