Auchan Romania – unul dintre cei mai mari jucatori din comertul local

Auchan Romania – unul dintre cei mai mari jucatori din comertul local

Auchan Romania este unul dintre cei mai mari jucatori din comertul local. Cu aproape 4000 de magazine deschise la nivel global, brandul frantuzesc a devenit un nume reprezentativ pentru categoria „discount generalizat”. In Romania, parteneriatul cu OMV Petrom a adus un plus strategic in dezvoltare si inovatie, dar si o experienta unica pentru clienti. Brandul are o vechime de aproape 15 ani pe piata romaneasca.

Istoria Auchan

Auchan este retailer francez, cu o vechime de peste 60 de ani, devenind unul dintre cei mai mari jucatori din comertul local. Brandul este detinut de familia Mulliez, care a deschis primul magazin Auchan in anul 1961, avand o suprafata de 600 mp. Cativa ani mai tarziu, in 1967, Auchan a inaugurat primul hypermarket din Franta, intr-o zona comerciala de 3500 mp, din localitatea Roncq. Aceasta locatie a servit drept model pentru alte hypermarketuri din Franta in extinderea nealimentara.

Perioada anilor '80-'90 a adus o extindere la nivel international, facand din Auchan un brand renumit.

Auchan in Romania

Primul magazin Auchan deschis in Romania a fost in 2006, in regim de hypermarket si se afla in Bucuresti. Auchan Titan a fost cel mai mare hypermarket din Romania, cu o suprafata de 16.000 mp. Brandul a intrat pe piata romaneasca cu un concept nou, de „discount generalizat”, oferind preturi mici la toate produsele, permanent.

Brandul s-a dezvoltat si in alte orase, astfel ca, pana in 2009, la nivel national au fost deschise alte 6 noi hypermarketuri Auchan.

Urmand o strategie foarte bine pusa la punct, in 2012, Auchan a achizitionat de la Grupul Metro, cele 95 de hypermarketurile Real, din Europa de Est. Un an mai tarziu, Auchan a finalizat preluarea celor 20 de hypermarketuri Real din Romania, ca urmare a acordului semnat intre Grupul Auchan si Metro Group.

Auchan Romania

Cu 3778 puncte de vanzare la nivel global (3608 magazine si 170 drive), Auchan a reusit sa acopere 17 tari de pe 3 continente.

Pentru Auchan Romania, anul financiar 2019 a inregistrat o usoara crestere a vanzarilor, cu 1%, astfel ca cifra de afaceri a fost de 5,4 miliarde lei, comparativ cu anul precedent. Vanzarile au inregistrat cresteri consecutive, inca de la deschiderea retailer-ului. Profitul net a atins valoarea de 28,1 milioane lei, aceasta fiind in scadere cu 19% fata de anul anterior.

Auchan si OMV Petrom

Auchan are o vechime de aproape 15 ani pe piata romaneasca si 79 magazine inaugurate.

Unul dintre cele mai importante proiecte realizate de Auchan este parteneriatul cu OMV Petrom, prin care retailerul francez a deschis magazine de proximitate in cadrul benzinariilor. Astfel, proiectul a pornit cu ideea de a reamenaja spatiul existent astfel incat, in functie de suprafata statiei de carburant, rafturile sa cuprinda pana la 2.500 de produse.

Acest parteneriat a fost initiat in anul 2017 cand s-au inaugurat magazine de proximitate MyAuchan in 15 statii Petrom. S-a urmarit testarea acestui concept atat in zonele urbane, cat si in cele rurale, din Romania.

Totodata, prin acest parteneriat, statiile Petrom intra intr-un proces de modernizare care include inlocuirea elementelor de identitate vizuala, dar si lucrari exterioare in zona pompelor si in cea a serviciilor adiacente.

Astfel, Auchan se reinventeaza si ofera o experienta unica la cumparaturi, pentru clientii care iubesc acest brand.