Asteptarile romanilor de la branduri: implicare sociala, donatii si educarea publicului

Asteptarile romanilor de la branduri: implicare sociala, donatii si educarea publicului

In perioadele de varf ale pandemiei, implicarea brandurilor in cauze sociale le-a oferit o consolidare a imaginii si a avut un impact semnificativ asupra comunitatilor din jurul business-urilor.


Unii antreprenori au preferat sprijinul direct prin donarea de produse cosmetice, materiale sanitare, masti, in timp ce altii au donat pur si simplu bani. Brandurile au cultivat astfel sentimentul de apartenenta la comunitate. Situatia razboiului de la granitele Romaniei a aruncat tara noastra intr-o noua etapa tensionata. Gestionarea numarului mare de refugiati si presiunea continua, le-a reamintit romanilor de perioada de inceput a pandemiei si astfel a revenit in atentie nevoia de implicare sociala.


Cat de important este pentru romani ca brandurile sa comunice si se implice in proiecte de responsabilitate sociala? O cercetare recenta realizata de Reveal Marketing Research arata ca 7 din 10 romani la nivel national declara ca brandurile ar trebui sa se implice si sa comunice cu privire la subiecte de natura sociala dar si subiecte legate de societatea civila si comunitate.


Ce cauze ar trebui sa sustina brandurile?


Romanii care au participat la studiu au precizat ca la capitolul implicare sociala, brandurile ar trebui sa sustina cu precadere anumite cauze:
83% dintre respondenti considera ca brandurile ar trebui sa sustina protejarea mediului
81% cred ca brandurile ar trebui sa militeze pentru pacea in lume
79% dintre branduri sa se orienteze catre drepturile copilului
75% au precizat ca brandurile ar trebui sa se orienteze spre cauze de educatie


Ce asteptari au romanii de la branduri?


Potrivit cercetarii, cei mai multi (peste 38%) au declarat ca realizarea de campanii de strangere de donatii in sprijinul anumitor cauze este principala modalitate de implicare a unui brand. Alte modalitati de implicare exemplificate de respondenti au fost: promovarea si prezentarea actiunilor intreprinse de branduri in sprijinul cauzei, actiuni de voluntariat, campanii de marketing in sprijinul cauzei.


Din perspectiva participantilor la studiu, retailul si industria de telecomunicatii sunt in topul domeniilor in care companiile se implica social.


Studiul Reveal Marketing Research s-a desfasurat online in perioada 7 Martie – 10 Martie 2022, pe un esantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu varsta 18+, din mediul urban si rural. Marimea esantionului a fost de 1.004 respondenti, iar eroarea maxima de esantionare este +/-3.1% la un nivel de incredere de 95%.