Apple deschide primele centre de tip „self service repair”

Apple deschide primele centre de tip „self service repair”

Posesorii de iPhone 12, 13 și ultima generație de iPhone SE vor putea să procure piese și instrumente separat pentru a-și putea repara telefonul singuri. Piesele vor fi însoțite de un manual cu instrucțiuni care îi va ajuta să treacă prin procesul tehnic de reparație a defecțiunilor comune.

De ce Apple a recurs la această strategie?

La nivel global, există zeci de mii de centre autorizate care se ocupă cu repararea telefoanelor, inclusiv iPhone. Segmentul în care dorește să intre Apple este unul nișat, acesta având potențialul să genereze venituri în plus gigantului tech. Apple susține că această opțiune oferă posibilitatea clienților săi să economisească bani atunci când apare o defecțiune la iPhone, scăpându-i de tariful manoperei și garantându-le autenticitatea pieselor.

Care vor fi prețurile?

Prețurile pieselor variază în funcție de modelul telefonului, acestea fiind cuprinse între $49 și $69 pentru o baterie. Pentru un display oamenii vor plăti între $129 și $309. Pe lângă manualul cu instrucțiuni, clienții vor avea parte și de o consultație din partea unui specialist care le va confirma problema tehnică și le va spune care sunt piesele necesare ce trebuiesc achiziționate. Consultația va fi gratuită.

Deschiderea unui astfel de tip de service coincide cu apariția unei noi legi pentru consumatorii din SUA, referitoare la dreptul la repararea unui bun. Apple a anunțat că va extinde în curând această opțiune și pe teritoriul Uniunii Europene. De asemenea, gigantul tech plănuiește să lanseze același serviciu și pentru laptopurile Mac până la finalul acestui an.