Angst este brandul producator de mezeluri si a specialitatilor din carne care a luat nastere in Elvetia anilor '40. Datorita unei retete unice si a gustului aparte, produsele Angst au cucerit treptat si consumatorii din alte tari. Primele produse Angst, realizate in Romania au fost intr-o mica fabrica a anilor '90. De atunci, Angst s-a dezvoltat si a devenit un nume reprezentativ pentru industria procesatoare de carne si producatoare de specialitati din carne. In prezent Aldis este unul dintre cei mai importanti producatori de mezeluri din Romania, avand o vechime de aproape 30 de ani.
Cum a luat nastere brandul Angst?
Brandul Angst, cunoscut in prezent ca unul dintre cei mai importanti procesatori din carne, are o vechime de mai bine de 80 de ani. Istoria a inceput in Elvetia, la inceputul anilor '40, cand Heiri Angst, macelar de meserie a deschis impreuna cu Madi Angst, prima macelarie proprie in Zurich. Afacerea se dezvolta foarte bine, astfel ca, in 1950 s-au efectuat primele livrari en-gros catre hotelurile si restaurantele din oras. De-a lungul anilor, brandul s-a facut remarcat atat datorita calitatii produselor preparate, cat si a devizei originale: ceea ce este bun pentru noi este bun si pentru altii.
Astfel, incepand cu 1978, Angst s-a dezvoltat si a deschis primele fabrici in afara Elvetiei, in tari ca: Brazilia, Vietnam, China si Romania.
Fabrica Angst din Romania
Angst Romania a luat nastere in perioada 1990-1991, printr-un parteneriat intre elvetianul Urs Angst si Sorin Minea. La inceput, productia se realiza intr-un spatiu mic, inchiriat, iar produsele fabricate in prima zi au fost consumate de cei 10 salariati.
In 1993, s-a construit o fabrica noua, avand o capacitate de productie de 6 tone si un numar de 80 de angajati. Un an mai tarziu, datorita cererilor mari din piata, fabrica si-a dublat capacitatea de productie. In 1998, a fost achizitionat pachetul majoritar de actiuni al fabricii de produse crud-uscate SALSI SA SINAIA, reprezentand cea mai veche fabrica de Salam de Sibiu din Romania, cu o traditie de peste 100 de ani.
Pana in 2003, Angst Romania a marit capacitatea de productie la 18 tone. De asemenea, in urma unor investitii importante, s-au modernizat: laboratorul, sistemul tehnologic, parcul auto, utilajele, spatiile pentru afumatori, sistemul de cantarire, sistemul de gestiune din magazine. Totodata, s-a imbunatatit calitatea produselor, prin renuntarea la MDM si colorantii sintetici, obtinerea certificarilor ISO si HACCP, s-a extins aria de acoperire in toata tara.
Pentru brandul Angst, anul financiar 2019 a adus o usoara crestere a vanzarilor, comparativ cu anul anterior, astfel ca cifra de afaceri a fost de 101,3 milioane lei, cresterea fiind consecutiva pentru ultimii 5 ani. Profitul net a inregistrat o scadere negativa insemnata de 204%, atingand valoarea negativa de –1,9 milioane lei.

Angst, de-a lungul anilor
Sorin Minea este cunoscut ca fiind reprezentantul brandului Angst. De profesie medic veterinar, a devenit om de afaceri dupa ce a acceptat parteneriatul cu elvetianul Urs Angst, pentru a fi responsabil de brandul Angst in Romania.
Grupul Angst este format din Angst Ro (preparate din carne), Angst Bistro (mancare gata preparata) si Salsi Sinaia (produse crud-uscate din carne). Pana in anul 2014, Grupul Angst a avut peste 20 de magazine alimentare proprii de tip supermarket, in Bucuresti si imprejurimi. Ulterior, s-a decis vanzarea magazinelor catre retailer-ul Mega Image, la trei luni dupa ce a iesit de sub franciza Carrefour.
In prezent, preparatele din carne Aldis sunt prezente in retail, in magazinele Mega Image, Kaufland, Carrefour, dar si in magazinele proprii Angst. Astfel, aproximativ 75% din productia zilnica ajunge in retail, 15-20% catre sectorul HoReCa, iar restul catre export, in tari ca: Grecia, Bulgaria, Spania, Italia.
Din portofoliul Angst fac parte produse ca: preparate din carne (crenvursti, parizer, sunca, salam), semi-preparate (carnati, produse din carne tocata, produse marinate, frigarui), produse crud-uscate (salam, carnati) si altele.