Prima afacere vă va lua tot ce aveți mai bun dacă vă doriți succes. Veți avea nevoie de cea mai bună idee, de o etică puternică a muncii și de perseverență în acele zile în care lucrurile pur și simplu nu merg așa cum ar trebui. Toată această combinație vă poate ajuta să vă transformați o simplă idee într-un imperiu. În acest articol, vom împărtăși 5 sfaturi de afaceri care vă vor ajuta să lansați o primă afacere de succes.
1. Construiește ca romanii
Colosseumul are 1949 ani. Și, în cea mai mare parte, este încă destul de intact. Materialul cu care a fost construit a fost mai puternic decât orice beton pe care îl folosim astăzi. Frumusețea lui este atât de captivantă, încât milioane de oameni se adună în Italia doar pentru a-l vedea în toată splendoarea sa. Romanii au folosit cele mai bune materiale, au cumpărat marmură rară din alte țări și au proiectat lucruri care au fost construite pentru a dura. Dar când vine vorba de construirea unei afaceri, există mulți antreprenori care construiesc pe termen scurt. Se uită la o afacere ca la o modalitate de a câștiga încă câteva mii de dolari. În schimb, ar trebui să construiască ceva care să dureze în anii următori. Concentrați-vă pe construirea unei afaceri care să persiste, făcând ceea ce faceți atât de des încât să ajunge-ți să o faceți mai bine decât oricine altcineva. La fel ca romanii, ar trebui să vă concentrați asupra produselor de înaltă calitate.
2. Alegeți nișa potrivită
Selectarea nișei este locul în care oamenii își dau seama adesea că au făcut o greșeală. Dacă mergeți pe ideea de afacere generală, s-ar putea să vă chinuiți să știți care este publicul dvs. Dacă sunteți prea specific, s-ar putea să găsiți că nișa dvs. este prea restrânsă. Nu numai atât, dar există și un aspect sezonier. De exemplu, dacă sunteți obsedat de Crăciun, ați putea construi o afacere de Crăciun, dar s-ar putea să vă luptați să găsiți clienți pentru produsele dvs. în februarie. Un alt sfat de afaceri care trebuie luat în considerare este dacă veți putea face remarketing în anii următori. De exemplu, dacă vindeți haine de maternitate, femeile sunt însărcinate doar nouă luni. După ce va naște, probabil că nu va mai face cumpărături în acel magazin. Deci, atunci când vine vorba de a decide o nișă, alegeți o nișă care este populară pe tot parcursul anului (Google Trends vă poate arăta cât de stabilă este o nișă). De asemenea, veți dori să alegeți o nișă care este populară, cum ar fi cel puțin sute de mii de căutări lunare, cum ar fi modă, frumusețe, fitness sau decor pentru casă. O nișă care nu este pe termen scurt, așa că evitați maternitatea, nunțile sau orice afacere de nișă cu care nu veți putea crea o listă de e-mailuri pe termen lung. Încercați câteva idei de afaceri neobișnuite!
3. Rezolvați o problemă arzătoare
Un sfat important de afaceri pentru noii antreprenori este crearea unei afaceri care să rezolve o problemă. Problema pe care o rezolvați nu trebuie să fie complicată, cum ar fi vindecarea unei boli. Poate fi simplă, cum ar fi să ajutăm oamenii să depășească plictiseala oferind o experiență distractivă. Dar, în cele din urmă, trebuie să știți ce încercați să realizați cu afacerea dvs. Știind ce problemă arzătoare rezolvi, o poți folosi în marketing pentru a ajuta oamenii să înțeleagă cum îi poți ajuta cel mai bine. De exemplu, dacă vindeți produse anti-sforăit, veți dori ca anunțul dvs. să arate frustrarea pe care o poate sfora în somnul unei persoane. Și apoi prezentați-vă produsul ca soluție la îndemână, care le va permite să doarmă toată noaptea.
4. Observați nevoile clienților
Una dintre cele mai mari surse de conflict în afaceri provine din nevoi nesatisfăcute. Dacă un client nu primește serviciul sau produsul pe care îl așteptau, nevoile sale nu vor fi satisfăcute și se vor simți frustrat. Cel mai important sfat de afaceri atunci când vine vorba de gestionarea relațiilor cu clienții este să empatizăm întotdeauna cu clientul. Când recunoașteți frustrarea lor ca durere din cauza neîndeplinirii nevoilor lor, este mai ușor să nu luați insultele pe care vi le aruncă, personal. În schimb, vă puteți concentra pe încercarea de a asculta ceea ce spun, reflectând intenția din spatele cuvintelor lor. Și, în cele din urmă, lucrați pentru a ajunge la o rezoluție care să răspundă nevoilor lor. Făcând acest lucru în loc să oferiți pur și simplu o rambursare, deschideți ușile construirii unei relații pe termen lung cu ei, chiar dacă ar fi supărați de prima lor experiență cu marca dvs. Pentru a afla mai multe despre cum să faceți acest lucru, puteți citi Comunicarea nonviolentă: un limbaj al vieții de Marshall B. Rosenberg.
5. Concentrați-vă pe profit în loc de venituri
Majoritatea antreprenorilor sunt obsedați de venituri. „Am câștigat 900.000 de dolari în opt luni”, susțin ei. Și nu puteți să nu întrebați: „Chiar ai făcut asta?” Pentru că săpând mai adânc, veți găsi adesea că profitul este mult mai important decât veniturile. Sigur că ați obținut venituri de 900.000 de dolari, dar dacă profitul dvs. după opt luni este de doar 10.000 de dolari, a meritat cu adevărat munca? Și este chiar durabil? Probabil ca nu. Schimbați-vă gândirea de la venituri la gândirea la profit. Cu cât ai mai mult profit, cu atât ai mai mulți bani pentru a reinvesti în afacerea ta, angajați și propriul tău succes. Ca antreprenor, ești plătit ultimul. Costurile de pornire trebuie plătite mai întâi. Deci, veți dori să vă asigurați că câștigați bani mai mult decât suficienți pentru a vă trata și voi.