La cumpana dintre ani avem sentimentul unui nou inceput. Tocmai de aceea unii dintre noi isi fac lista cu rezolutii pentru noul an. Chiar daca in mare parte aceste dorinte sunt de ordin personal, rezolutiile profesionale se pot dovedi la fel de utile si ne pot ajuta sa ne dezvoltam cariera si sa depasim anumite obstacole. Secretul consta in motivatia de care dai dovada si capacitatea de a ti le insusi pentru ca ele sa devina obiceiuri care sa iti imbunatateasca viata profesionala. Pentru ca rezolutiile tale sa fie realiste trebuie sa le setezi ca pe niste obiective. O solutie ar fi sa apelezi din nou la analiza SWOT (puncte tari, puncte slabe, oportunitati si amenintari). Unii isi doresc mariri de salariu, altii sa avanseze profesional sau sa schimbe locul de munca si chiar domeniul de activitate. Sa iti doresti uneori nu este suficient. Trebuie sa si actionezi in consecinta. Iata cinci exemple de rezolutii profesionale pentru 2022.
-
Sa obtin majorarea salariala
Este una dintre rezolutiile cele mai des intalnite la capitolul cariera. Numai ca, in timp ce unii reusesc sa o bifeze pe parcursul noului an, altii raman doar cu dorinta. Asta pentru ca nu dau dovada de suficienta motivatie si nu ofera argumentele potrivite. Nu este de ajuns sa iti propui un salariu mai mare, trebuie sa si comunici sefilor acest lucru, sa cauti momentul potrivit, dar sa ai de la bun inceput in minte un termen limita. “Pana la 1 martie vreau un salariu mai mare”. Apoi, sa alegi argumentele potrivite “Rezultate foarte bune in 2021, contracte noi obtinute, proiecte finalizate cu succes, aportul personal la cresterea veniturilor firmei etc”.
-
Sa schimb locul de munca
Este de asemenea in topul rezolutiilor profesionale, dar schimbarea se intampla sau nu. Depinde din nou doar de tine. Daca vrei sa renunti la jobul actual, trebuie sa incepi prin a analiza situatia ( De ce vrei sa renunti? Ce te nemultumeste? Ce ti-ai dori de la noul job? In ce domeniu? Ce aptitudini ai?). Daca nu vei stii exact ce vrei, s-ar putea sa faci chiar o mutare gresita. Rezolutia ta trebuie din nou sa aiba un deadline si obiective clare, masurabile, realizabile.
-
Sa evit conflictele si mediul toxic de la birou
Pare o rezolutie ciudata, dar nu este nici pe departe. Foarte multi angajati se confrunta cu aceste situatii. Conflicte profesionale, cu sefi, colegii, mediu tensionat, barfe, concurenta neloiala. Este important sa iti propui sa stai departe de aceasta atmosfera si pui capat conflictelor. Pentru asta cauta si solutii. Poti incepe noul an cu o discutie deschisa cu ceilalti colegi de birou/department, in care fiecare sa spuna ce il deranjeaza si sa ajungeti la un compromis. Daca atmosfera continua, alege varianta in care te detasezi si comunica-le acest lucru.
-
Echilibru intre viata personala si cea profesionala
Este foarte important sa reusesti sa bifezi aceasta rezolutie. Pentru tine, pentru sanatatea ta si pentru relatiile cu cei din jurul tau. Un program supraincarcat permanent, cu ore suplimentare zilnic, stres, nervi si o stare de agitatie, toate acestea ii vor indeparta pe cei dragi si pe prieteni si te va obosi fizic si psihic si pe tine. Armonia intre munca si viata personala o poti atinge doar analizand situatia. Vezi ce faci gresit, cum poti echilibra lucrurile. Stabileste-ti o regula, ca de exemplu: “Nu mai mult de o zi pe saptamana cu ore suplimentare. Fara activitate de birou de acasa. Fara telefoane de serviciu in weekend”. Din nou, mare atentie la cum trasezi obiectivele pentru a aceasta rezolutie.
5.Noi aptitudini
Formularea este una generica pentru ca fiecare are propria dorinta, insa tu nu vei alege rezolutia asa, ci vei stabili clar ce vrei. “Pana la finalul anului 2022 vreau sa invat sa cant la chitara. Pentru asta voi lua cursuri in fiecare vineri, dupa program. Bugetul pentru acest hobby este de X lei saptamanal”, este un exemplu. Sau poate vrei sa inveti ceva nou pentru a te ajuta in cariera sau pentru a-ti schimba domeniul de activitate. Trebuie sa stii exact ce vrei. “De la 1 februarie ma inscriu la cursuri de inspector resurse umane, iar la momentul absolvirii aplic la ofertele din acest domeniu”.