Potrivit experților în carieră, tinerii nu ar trebui să se teamă să îmbrățișeze roluri de conducere.
Forbes susține că tinerii care sunt observatori, au atitudinea corectă și sunt dornici să învețe ar trebui să încerce roluri de conducere. Aceste 5 sfaturi, bazate pe perspectivele unor psihologi educaționali, urmăresc să ajute tineri să se pregătească pentru leadership la locul de muncă.
1. Pregătește-te înainte de a intra în forța muncii
Făcând voluntariat în organizații sociale sau non-profit locale, poți obține o expunere timpurie la roluri de conducere și îți poți dezvolta încrederea în capacitatea ta de a face față provocărilor la locul de muncă.
2. Înțelege cultura locului tău de muncă
Folosește-ți ochii și urechile pentru a vedea cum se comportă alți colegi. Înțelege cum comunică, cum se comportă cu ceilalți și care sunt așteptările lor, în special, cu șeful tău. Care este stilul lor? Întelege-l și adaptează-l la propriul mod de lucru.
3. Fii dornic să înveți
Doar pentru că nu mai ești în facultate, nu înseamnă că ar trebui să renunți la dorința de a învăța. Absoarbe informațiile noi și nu judeca situațiile, nu face ipoteze fără informațiile corecte. Mai presus de toate, nu-ți fie teamă să ceri ajutor, dacă ai nevoie de el.
4. Identifică zonele în care poți oferi o perspectivă diferită
Amintește-ți că este posibil să ai o viziune diferită asupra lumii și un domeniu de cunoaștere diferit de alții. Dacă, de exemplu, ești mai atent la cele mai recente evoluții din rețelele sociale decât colegii tăi, nu-ți fie teamă să arăți acest lucru. De asemenea, dacă crezi că poți îmbunătăți modul în care se face ceva, vino cu o idee și ai încredere suficientă cât să o sugerezi.
5. Muncește din greu
Nu trece cu vederea unul dintre elementele fundamentale - asigură-te că îți faci munca la maxim, chiar și sarcinile de bază sau aparent banale. Fiecare task este o oportunitate de a impresiona. După cum spune un psiholog, „Dacă nu îți indeplinești sarcinile de bază bine, nimeni nu îți va încredința sarcini mai complexe.” În egală măsură, învață regulile de la birou și asigură-te că îți faci orele. Nu fi ultimul care sosește și primul care pleacă.