Compania Growth Spark ne prezinta retrospectiva anului 2016 insostita de 5 lectii esentiale de business. Acestea sunt menite sa ne faca sa invatam din greselile altora si sa luam exemplu din practicile care au contribuit la drumul catre reusita.
Simplitatea vinde mai bine decat complexitatea
E normal sa vrei sa arati cat mai bine in mediul online, cu un site pus la punct corespunzator, care sa emane incredere. Doar ca, pentru unii clienti, prea multe detalii complicate pot deveni factori care induc in eroare. Alege ceva simplu, pe intelesul tuturor, care sa nu-ti faca potentialii clienti sa stea pe ganduri. Oamenii se sperie de ceea ce nu inteleg.
Scrie un ghid de supravietuire
Intotdeauna trebuie sa ai un plan B. Daca lucrurile nu merg asa cum trebuie, va trebui sa abordezi o solutie de urgenta impreuna cu colegii tai. Daca le-am putea preveni pe toate din momentul planificarii, ar fi ideal, doar ca e imposibil. Se poate intampla ca bugetul sa fie prea mic, continutul sa nu fie gata la timp sau o lansare sa fie amanata.
Intreaba clientul “De ce?”
Raspunsul unui client nu trebuie sa se termine la “Nu, nu sunt de acord”. Datoria ta este sa il intrebi intotdeauna de ce considera ca solutia propusa de tine nu este una optima. In felul acesta iti vei putea face o idee despre orientarile clientilor, iar cu cat vei primi mai mult feedback, cu atat vei fi mai pregatit atunci cand trebuie sa tratezi o obiectie.
Tu conduci
Atunci cand un client iti incredinteaza un proiect, o face pentru ca te vede ca pe un expert si are incredere ca ai potentialul necesar pentru a-l duce la bun sfarsit dupa cele mai bune practici. Cheia este sa pastrezi aceasta postura pe tot parcursul colaborarii, altfel vei deveni un alt angajat. Nu-i lasa pe clienti sa ia decizii cu privire la serviciile pe care le folosesti pentru a parcurge proiectul, pentru ca acestia nu au expertiza necesara si s-ar putea sa dea gres, iar la final tu vei fi vinovat.
Fii proactiv
Nu astepta clientii sa iti ceara ceva. Nimeni nu va veni cu solicitari daca tu nu vii cu sugestii. Trebuie sa fii activ si sa identifici intotdeauna nevoile clientilor, nevoi pe care poate ca nici ei nu stiu ca le au. Tu esti cel care detine controlul, nu lasa lucrurile la intamplare. Pe aceeasi idee merg si problemele; daca observi ca apar inconveniente minore, nu trebuie sa le ignori pana vor deveni probleme majore.
In fiecare an de business avem cate ceva de invatat. Important este sa luam tot ce e mai bun din reusite si greseli. Esecurile trebuie sa ne motiveze si sa ne formeze o idee despre cum sa nu dam gres si a doua oara, iar rezultatele bune trebuie exploatate pentru a ne fi utile si in viitor.
Daca acest articol ti s-a parut interesant, urmareste-ne si pe paginile de Facebook, Twitter sau LinkedIn!
Sursa: Spotify.com
Traducere: Andrei Bobe