5 greseli din cauza carora pierzi clienti! Nu le repeta!

5 greseli din cauza carora pierzi clienti! Nu le repeta!

Antreprenoriatul este fara doar si poate un teren minat. Ca sa ai succes si cat mai multi clienti trebuie sa iti calculezi fiecare miscare si sa oferi in primul rand calitate. Intr-o perioada critica pentru business-uri, cum este cea de acum, pierderea clientilor reprezinta o lovitura dura. Fie ca ai o companie cu mai multi angajati sau lucrezi singur, ca freelancer, este important sa acorzi atentie detaliilor si sa eviti pe cat posibil cateva greseli din cauza carora poti pierde clienti. Daca le-ai "comis" in trecut, analizeaza situatia si nu le repeta.

1. NU respecti deadline-urile

Este una dintre greselile comune. Multi se concentreaza pe a incheia cat mai multe colaborari, pe proiecte simultane, din dorinta de a-si creste peste noapte veniturile, dar uita ca fiecare client este important. Odata ce ai promis unui client ca ii vei oferi o solutie, ca il vei ajuta, te-ai angajat sa ii livrezi un produs, asigura-te ca faci aceste lucruri la timp, mai bine zis, ca ai timp sa le faci. Daca esti angrenat in mai multe proiecte in aceeasi perioada, cu greu vei respecta deadline-urile, iar clientii nemultumiti te vor taxa pe viitor.

2. Cresti preturile brusc

Pentru toata lumea aceasta perioada este dificila, asa ca in loc sa vanezi castiguri bruste, mai bine te concentrezi pe a-ti pastra partenerii de business. Nimanui nu-i convine sa primeasca un mesaj sau email din care sa afle ca de maine trebuie sa plateasca mai mult pentru acelasi serviciu. Cu siguranta costurile pot creste, pe tine te va costa mai mult productia, automat, vei mari tarifele pentru produse sau servicii, insa fa-o elegant. Stabileste-ti anumite criterii: pentru clientii foarte vechi care au comenzi mari si contract pe termen lung pastreaza o perioada cu acelasi pret sau macar un discount la pretul nou. Pentru clientii mai putin activi, anunta din timp majorarea. Notifica-i, explica-le situatia si prezinta-le noua oferta. 

3. Nu recunosti greseala

Stii vorba "Cine nu munceste, nu greseste"? Este firesc sa mai gresim uneori. Se intampla tuturor. Important este sa iti asumi erorile si sa incerci sa le indrepti. Daca atunci cand clientul iti semnaleaza o greseala, tu ripostezi si refuzi sa crezi ca este vina ta sau a companiei tale, vei pierde clientul. Daca ai o companie, asigura-te ca oamenii inteleg ideea de asumare, ca nu paseaza vina de la unul la celalalt, ci se concentreaza pe rezultat. Daca esti freelancer, asuma-ti greseala si colaboreaza cu acel client pentru o solutie.

4. Reputatie negativa

Reputatia se construieste in timp, cu feed-back de la clienti, cu rezultatele muncii tale sau ale echipei tale. Problema este ca pe cat de greu obtii o reputatie excelenta, pe atat de usor o poti distruge. In ziua de astazi oamenii impartasesc mai rapid ca oricand experiente, asa ca ai grija ca parerile despre colaborarea cu tine sa fie bune. Nu poti controla feed-back-ul, dar poti face tot ce iti sta in putinta pentru a fi pozitiv. Un dialog sincer, o comunicare permanenta pe stadiile proiectului, timpi redusi de raspuns. Poate nu esti cel mai bun, dar oamenii aprecieaza implicarea ta.

5. Te concentrezi doar pe profit, nu si pe portofoliu

Veniturile sunt foarte importante, ele tin afacerea in picioare, dar cand focusul este doar pe profit, clientii cad pe locul doi. Sa nu uitam ca veniturile vin daca exista o experienta placuta anterior si clientul este multumit. Daca ai un business la inceput, este extrem de important sa iti construiesti un portofoliu de clienti. Ofera-le tuturor o experienta interesanta si servicii de calitate. Poate nu vei castiga de la ei sume mari la inceput, dar in timp, le castigi increderea si vei deveni un partener important. Comenzile vor creste si la fel si veniturile!