Am fost antreprenor timp de doua decenii si am invatat cum mentalitatea poate contribui pozitiv sau dauna evolutiei unui business.
Persoana cu care vorbim cel mai des suntem chiar noi insine. Mi-am dat seama ca felul in care se desfasoara dialogul interior functioneaza ca un catalizator pentru a imi conduce business-ul la un nivel mai inalt. Exista 4 moduri prin care iti poti sabota singur afacerea:
1. Afirmatii proaste
In urma cu 20 de ani, construiam o afacere cu credite ipotecare. Faceam multi bani si ii ajutam pe oameni sa obtina casele pe care le visau.
Pana la 30 de ani, mi-am construit o casa mare si frumoasa, aveam doua masini scumpe si destui bani cat sa ma pot retrage din afaceri. La un moment dat, pe la varsta de 35 de ani, am pierdut totul. Am reusit sa ma pun inapoi pe picioare, cu mult efort, si am construit un imperiu.
Im mod constant, incerc sa evaluez ce greseli am facut atunci, pentru a nu le mai repeta.
Un motiv al esecului a fost faptul ca foloseam afirmatii proaste. Pe masura ce incercam sa imi salvez business-ul, imi adresam afirmatii de genul: “Am inceput de la zero. Stiu sa ma descurc cu nimic”, ca si cum m-as fi pregatit sa pierd totul.
Mi-am repetat ca nu m-ar deranja sa nu mai am bani si ca as supravietui. Iar Universul mi-a dat ce am invocat!
Astazi, folosesc un alt tip de afirmatii. Incerc sa ma motivez si sa privesc spre un viitor luminos: “Astazi voi intalni oamenii potriviti, la momentul potrivit, pentru binele afacerii si vietii mele.”
Nu mai astept esecul. Stiu ca am o mentalitate de “castigator”, iar afirmatiile pe care le folosesc sunt in concordanta cu obiectivele.
2. Sa nu traiesti in prezent
Cum te poti sabota? Sa folosesti “Eu vreau” in loc de “Eu sunt”. Am observat ca este mai intelept sa te porti ca si cum ai fi obtinut un lucru, chit ca nu este adevarat.
Cand subconstientul crede ca esti persoana care vrei sa devii, obiectivele vor fi realizate in timp dublu!
3. Cuvinte care ucid
Te-ai aflat vreodata in situatia de a iti adresa cuvinte autodistructive? Exista cuvinte pe care sper sa nu le mai folosesc niciodata: “Nu pot” sau “Nu vreau sa fiu negativ, dar...”
Un exemplu si mai concludent este cel pe care il folosesc la cumparaturi. In loc sa spun “nu imi permit”, prefer sa afirm ca “am ales sa nu cumpar acel produs”. Nu vreau sa imi creionez limite pe care mintea mea le va accepta. Acelasi lucru se aplica si in mediul de afaceri. Uneori, noi insine suntem cei mai mari dusmani.
4. Negativitatea
Negativitatea poate distruge un business.
Orice lider din lumea de business sau antreprenor este un produs al esecurilor pe care le-a invins.
Cel mai important este sa invingi situatiile neplacute cu zambetul pe buze.
Sursa: Entrepreneur
Autor: Stacey Alcorn, antreprenor
Traducere: Diana Petroiu