3 sfaturi pentru a fi eficient lucrand remote

3 sfaturi pentru a fi eficient lucrand remote

Faptul ca anul 2020 si pandemia de COVID-19 a dat vietile tuturor peste cap nu mai este o noutate. Izolati, panicati, in alerta, multi au fost nevoiti sa isi continue activitatea pentru ca economia nu are buton de „pauza”. Regula de baza a fost adaptarea la noile conditii, iar munca de acasa a fost varianta cea mai sigura. La inceput dificil, apoi amuzant, treptat - o provocare, work from home a presupus si inca mai presupune adaptare. Unii au reusit, altii inca mai incearca. Dar cum miza nu este doar sa iti rezolvi sarcinile de lucru, ci sa ramai si eficient in munca de acasa, trebuie sa inveti sa te coordonezi. Randamentul sa creasca, dar sa iti indeplinesti si rolul in familie. Concret, in aceeasi incinta, sa separi viata personala de cea profesionala.

Alocarea unui spatiu cu destinatie birou, in propriul camin

Nu ai un birou amenajat in locuinta? Nu este o problema. Important este sa gasesti un spatiu unde sa iti amplasezi un birou, dosare, laptopul, o imprimanta si tot ce ai nevoie in activitatea ta. Acest spatiu este de preferat sa fie inchis – un balcon, o camera transformata in biblioteca. Asta pentru ca ai nevoie de liniste, de ordine si disciplina. S-ar putea sa participi la videoconferinte si nu vrei sa te trezesti cu un musafir nepoftit in spatele tau. Totodata, asigura-te ca ai o buna conexiune la internet. Au devenit deja virale imaginile din conferintele pe skype in care se produce fenomenul de „telefon fara fir”. Trebuie sa ai certitudinea ca esti auzit/vazut de colegi/partenerii de afaceri.

Stabileste un program de lucru

Pentru mare parte dintre angajati munca de acasa inseamna mai multa munca. Poate suna paradoxal, dar este realitatea. La locul de munca, fiecare avea un program clar, sedintele bine organizate, exista coordonare si la final de program, majoritatea inchidea laptopul si pleca acasa. Foarte putini alegeau orele suplimentare. Work from home s-a concretizat in ore mai multe muncite din lipsa acestor criterii. Cel mai bun sfat este sa iti stabilesti un program fix. Activitatea incepe la ora obisnuita de la sediu, iei pauza la pranz, te hranesti corespunzator, apoi reiei activitatea si la ora stabilita in program te opresti. Nu trageti de timp in ideea ca oricum sunteti acasa, nu trisati in realizarea sarcinilor. Mai dificil devine cand ai o viata de familie activa: copii, animale de companie etc. Totul sta in organizare si prioritizare.

Educa-ti comportamentul

In pijamale, nemachiate, cu parul ciufulit si cosul de haine dupa noi in timp ce ascultam ideile unui coleg la telefon. Cu acest peisaj si aceasta atitudine nu vom fi eficienti niciodata. Nu ne ajuta nici moral si nici profesional. Chiar daca muncesti de acasa, trebuie sa adopti un stil corect si sa-ti educi comportamentul. Rutina de ingrijire, utilizarea unei tinute adecvate, pregatirea pentru o zi de lucru nu trebuie sa lipseasca. Daca la birou nu dai cu mopul in timp ce verifici un contract, nu o face nici acasa. Daca la locul de munca nu gatesti o friptura sau nu coci prajituri in timpul unei sedinte, nu face acest lucru nici in timpul muncii de acasa. Concret, va schimbati de hainele de casa, va asezati la birou si va ocupati de task-urile de la job si apoi de cele de acasa.