Daca iti doresti ca oamenii cu care lucrezi sa te urasca, poti pune in practica urmatoarele zece actiuni. Cu siguranta, toti colegii vor astepta cu nerabdare ziua in care vei demisiona!
In schimb, daca tot ce iti doresti la munca este un spatiu al armoniei, evita sa provoci vreodata una dintre urmatoarele situatii deranjante pentru colegii tai:
1) Sa vorbesti mult prea tare la telefon
Pe nimeni nu intereseaza conversatiile telefonice pe care le porti! Tocmai de aceea, ar trebui sa le respecti colegilor dreptul la liniste. Oamenii nu se pot concentra in galagie si, uneori, se pot simti stanjeniti de informatiile pe care le faci publice.
2) Sa iti arogi reusita unui proiect, desi contributia apartinea altcuiva
Daca seful te lauda pentru o reusita si nu mentionezi ajutorul echipei, nu te mira ca oamenii din echipa nu o sa te mai ajute cand o sa existe o viitoare ocazie! Negarea contributiei unui coleg la munca este una dintre cele mai sigure metode pentru a strica o relatie.
3) Sa vii bolnav la munca
Respecta-i pe oamenii cu care lucrezi! Daca ai gripa sau nu te simti bine, de ce insisti sa vii la job, stiind foarte bine ca poti sa ii imbolnavesti pe toti cei din jur?
4) Sa spui totul despre tine celorlalti
Fii atent la ce informatii impartasesti colegilor tai de munca, mai ales despre viata personala. Cand dezvalui foarte multe despre tine, oamenii isi pot schimba parerea despre tine. Iar acest lucru poate afecta comunicarea si relatia profesionala.
5) Sa vorbesti despre religie si politica
Este foarte greu sa te pui de acord cu cineva asupra acestor doua subiecte. Incearca sa eviti dezbaterea lor la job!
6) Sa faci glume deplasate
Toata lumea apreciaza o gluma buna, nu? Ai insa grija cu glumele cu tenta sexuala, mai ales la job, unde poti sa fii acuzat si judecat pentru astfel de glumite!
7) Sa-i spamezi
Un munte de e-mail-uri catre colegi. Continutul nu conteaza: scrisori, glume, petitii, imagini, tu trimiti de toate, oricand! Afla ca ii enervezi pe toti din birou.
8) Sa mesteci guma foarte sonor
Sunetul baloanelor de guma ii innebuneste pe unii. La job, pastreaza o atitudine de profesionist!
9) Sa ii incarci cu treaba ta
Nu incerca sa ii impovarezi pe altii cu task-uri inutile, care vin de la tine. Nimeni nu iti va multumi, chit ca le place sau nu activitatea! Un om epuizat nu poate da randament si, cu atat mai mult, sa faca performanta la job.
10) Sa le vorbesti de sus
Unii oameni considera ca daca sunt aroganti, emana mai multa putere. O atitudine care exprima ca ii privesti de sus te va indeparta de colegi, care iti vor purta pica pentru falsa superioritate afisata.
Sursa: The Balance.com
Autor: Dawn Rosenberg McKay
Traducere: Diana Petroiu