10 aptitudini pe care trebuie sa le dezvolti in viata

10 aptitudini pe care trebuie sa le dezvolti in viata

Cele mai bune lucruri din viata pot sa fie gratuite, dar asta nu inseamna ca, pentru a le obtine, nu vei consuma timp, perseverenta, si multa munca. Cel putin asta se intampla cand vrei sa iti insusesti cele mai importante aptitudini care iti vor servi de-a lungul vietii.

Un utilizator Quora a pus intrebarea: “Care sunt cele mai dificile, dar cele mai folositoare aptitudini pe care  trebuie sa le inveti in viata?

Prin urmare, lista cu raspunsuri la aceasta intrebare contine urmatoarele abilitati:

1. Managementul timpului

Managementul timpului este una dintre cea mai apreciata aptitudini de catre angajatori. Sa fii capabil de a duce task-urile la bun sfarsit, in timp util, arata ca esti o persoana organizata, pentru care conteaza eficienta.

2. Empatia

“Poti sa fii cel mai disciplinat, stralucit, si chiar bogat om din lume, dar daca nu iti pasa sa empatizezi cu ceilalti oameni, nu esti altceva decat un sociopat”, a afirmat un utilizator Quora.

Empatia este esentiala si in mediul profesional, nu numai in cel personal.

Empatia-capacitatea de a simti ce simt ceilalti- conduce la servicii de vanzare si customer service bune. Empatia, ca spirit de echipa- “esprit d’corps”- ii motiveaza pe oameni sa incerce si mai mult. Empatia ii impinge pe angajati sa isi depaseasca limitele, pentru ca se simt impulsionati din interior, nu numai de recompensa unui salariu mai mare.

3. Sa ai grija de programul tau de somn

Este bine sa stabilesti un ritual de somn, pe care sa-l respecti cu sfintenie.

Daca esti odihnit, corpul si mintea ta vor functiona mult mai bine, iar ziua de munca va fi mai productiva.

4.  Sa te incurajezi

In ultima instanta, conteaza prea putin ce cred ceilalti despre tine. Insa conteaza foarte mult ca tu sa crezi in tine, si ia foarte mult timp sa ajungi la un nivel de incredere persoanala si la abilitatea de a ajunge sa crezi in tine, chiar si atunci cand nimeni nu face acest lucru, este de parere un utilizator Quora.

5. Consistenta in actiuni

Fie ca incerci un nou program de exercitii fizice, studiezi pentru examene, sau lucrezi la un proiect important, perseverenta este vitala pentru a mentine o rata de succes. Multi oameni inceteaza sa mai persevereze la locul de munca atunci cand ajung in pozitii de conducere, lucru care se traduce prin blazare, mediocritate, si lipsa de interes fata de domeniul ales.

6. Sa ceri ajutorul

Un utilizator Quora  a povestit ce i s-a spus la un interviu pentru un job: “Nu poti sa obtii acest job, daca nu vei cere ajutor atunci cand ai nevoie de el”.

Sa stii cand ai nevoie de ajutor si apoi sa ai curaj sa-l ceri este un lucru destul de complicat, pentru ca multora le este teama sa fie catalogati drept slabi sau incompetenti.

Dar un studiu recent, realizat de Harvard Business School, arata ca aceasta atitudine nu te face sa pari incompetent, ci, din contra, interesat de dezvoltare. Cand ceri ajutorul altcuiva, ii validezi inteligenta si expertiza, fapt care te ajuta sa stabilesti o relatie buna cu persoana respectiva.

 7. Sa stii cand sa taci

Este foarte intelept sa inveti cand sa pastrezi tacerea.

Autocontrolul, tacerea in situatii-cheie, diplomatia te vor ajuta sa pastrezi o imagine “curata” si profesionista.

8. Sa stii sa asculti

Un pont pentru a arata ca asculti in mod activ este sa repeti ce a spus persoana cu care interactionezi. Astfel, arati ca esti interesat si ca nu iti zboara mintea in alte parti.

9. Sa iti vezi de treaba ta

Bagaciosii sunt evitati de toata lumea. Cel mai bine este sa nu irosesti timp cu barfele si comentariile care nu te vizeaza in mod direct.

 10. Sa iti stapanesti gandurile

 Pentru  a realiza ce iti propui, trebuie sa iti ghidezi in mod constiincios felul de a gandi.

De obicei, oamenii care ajung sa aiba succes sunt foarte rigurosi in munca lor, respectand tot felul de programe de lucru, cu o determinare si pasiune de invidiat.

 

Sursa: Business Inisder