Sarbatorile de iarna aduc profit important pentru comercianti. Pe langa produsele achizitionate in mod normal, ofertele includ si produse in editie limitata, cu ambalaje tematice si arome specifice, care ii ademenesc pe clienti. In vremuri de consumerism, potentate si de atmosfera de sarbatoare, achizitiile pe fond emotional sunt la ordinea zilei. Conform celui mai recent studiu realizat de compania de cercetare Reveal Marketing Research, 7 din 10 romani sunt atrasi de produsele lansate in editie limitata in perioada Craciunului.
Editiile limitate de Craciun atrag ca un magnet
Nostalgici, romantici sau pur si simplu dornici sa se rupa de realitatea cotidiana si sa se intoarca la copilarie, romanii fac achizitii in sezonul sarbatorilor de iarna pe baza emotiilor generate de produse, dar si manati de dorinta de a avea un produs editie limitata.
Potrivit sondajului realizat online, in perioada 20.11-26.11.2024, 71% dintre romani sunt atrasi de editiile limitate de produse lansate cu ocazia Craciunului. 52% dintre romani declara ca achizitioneaza des sau foarte des produse tematice in perioada Sarbatorilor de iarna. Femeile fac cele mai multe achizitii din aceasta categorie- 78% comparativ cu 64% in cazul barbatilor.
Acelasi sondaj arata ca, in privinta celor mai populare categorii de produse cu tematica de Craciun, in topul preferintelor se afla:
- alimentele (79%)
- bauturile (56%)
- cosmeticele (39%)
Principalele motive datorita carora editiile speciale de Craciun sunt la atat de mare cautare sunt legate de emotia Craciunului (45%) si de aromele sau gusturile specifice sezonului (29%). Printre cele mai asociate arome de Craciun se numara portocala (49%) si scortisoara (35%).
Ambalajul conteaza! 81% dintre romani considerand ambalajele festive importante sau foarte importante
Marcile cu editii limitate, preferate de romani
64% dintre romani declara ca au cumparat cel putin un produs doar pentru ca facea parte dintr-o editie limitata de Craciun, chiar daca nu il consumau in mod obisnuit. 61% considera mai atragatoare brandurile care lanseaza editii limitate de Craciun, in special femeile.
40% dintre respondentii sondajului au precizat ca raman fideli anumitor branduri care lanseaza anual produse tematice in perioada Sarbatorilor.
In ceea ce priveste increderea in calitatea produselor, 1 din 2 romani sunt de parere ca editiile limitate tematice mentin aceleasi standarde de calitate ca produsele de baza ale brandurilor.