Romania, pe ultimul loc la educatia online. Tarile in care cei mai multi utilizatori au accesat cursurile digitale.

Romania, pe ultimul loc la educatia online. Tarile in care cei mai multi utilizatori au accesat cursurile digitale.

Avem acces la internet, dar folosim mediul online in scop recreativ si de socializare, mai putin pentru a invata lucruri noi. Romanii sunt pe ultimul loc la educatia online, arata cele noi statistici Eurostat. Irlanda a inregistrat cea mai mare pondere a utilizatorilor de internet implicati in invatarea online.

94% dintre gospodariile din UE au acces la internet

In UE, 94% dintre gospodarii au avut acces la internet in 2024, in crestere cu 14% fata de acum 10 ani. Ce fac utilizatorii online? Conform celui mai recent raport Eurostat, 80% dintre utilizatorii de internet din UE au trimis sau au primit e-mailuri in 2024.

Totodata, 70% dintre utilizatorii de internet din UE au interactionat cu autoritatile publice in 2024.

72% dintre utilizatorii de internet din UE au comandat sau au cumparat servicii sau bunuri online in 2024. Datele arata ca tot mai multi utilizatori de internet apeleaza la invatarea online in 2024. Nu este si cazul romanilor.

Cursurile digitale, la mare cautare

Cand vine vorba de utilizarea mediului online pentru a deprinde noi abilitati si cunostinte, utilizatorii din tarile dezvoltate acceseaza cel mai des cursuri digitale si folosesc materiale online pentru invatare.

In 2024, 33% dintre utilizatorii de internet din UE au raportat ca au facut un curs online sau au folosit materiale de invatare online in cele 3 luni anterioare sondajului.

Irlanda a inregistrat cea mai mare pondere a utilizatorilor de internet implicati in invatarea online (61%), urmata de Tarile de Jos (59%) si Finlanda (53%).

In schimb, educatia online a fost mai putin raspandita in Romania (10%), Cipru (11%) si Bulgaria (17%).

Internetul, mijloc de comunicare si socializare

Cei mai multi utilizatori din UE folosesc internetul in principal pentru a comunica cu ceilalti – 85% dintre oameni au folosit internetul pentru telefon, apeluri video sau mesagerie instantant si 80% pentru e-mailuri.

Alte activitati online populare au fost: gasirea de informatii despre bunuri si servicii (75%), vizionarea unui program TV sau videoclipuri (73%) si internet banking (67%).