3 provocări de marketing pentru afacerile din România

https://dev.risco.ro/portfolio/uploads/articole/imgPrin/354e2cfaf86841139b0b3ee69ab76107a287f135.jpg
Foto: smarters.ro

3 provocări de marketing pentru afacerile din România

Dacă ești antreprenor în România ai deja o mulțime de provocări cu care te confrunți: cadru legislativ instabil, găsirea angajaților calificați, competiția companiilor străine cu capital mai mare. Din păcate mai apare o categorie care devine importantă, mai ales în contextul economic actual: marketingul.

Mai jos vom detalia câteva provocări la care să te aștepți și de care să ții cont când actualizezi strategia de marketing.

Creșterea costurilor reclamelor plătite

Majoritatea platformelor de reclame au ca bază un sistem de licitație: câte alte companii licitează pentru afișarea reclamelor pentru acea audiență sau cuvânt cheie.

Și cum tot mai multe afaceri se promovează online, asta duce la o creștere a costurilor afișărilor reclamelor și a click-urilor. Ceea ce duce la un cost per conversie mai mare și deci randament mai mic.

Soluție: analizează constant randamentul inițiativelor de marketing, pornind de la reclame, apoi audiențe/targetare și campanii și mută-l înspre ce funcționează.

De asemenea, o altă îmbunătățire o reprezintă îmbunătățirea reclamelor. Copywritingul bun te poate ajuta să aduci mai mult trafic pe site cu același buget și chiar să scazi costul per click/afișări.

Scăderea impactului și traficului din canalele organice

Modificarea paginilor rezultatelor motoarelor de căutare (creșterea numărului de reclame, adăugarea altor tipuri de rezultate cum ar fi imagini, video-uri, forumuri) duce la o rată de click mai mică pe acestea.

Dacă în trecut prima poziție în Google însemna că obții 40-50% din trafic, acum procentul a scăzut la 30-35% și e posibil să continue să scadă o dată cu apariția unor noi funcționalități cum sunt rezultatele bazate pe Inteligență Artificială.

În plus, cu excepția TikTok și Reels (pe Facebook & Instagram), impactul organic al postărilor pe Social media este foarte mic. Doar 5-10% dintre urmăritorii paginilor văr postările acestora.

Soluție: calculează randamentul investiției în canale organice și, ai ghicit, mută resursele acolo unde randamentul este pozitiv.

Practic poți calcula costurile necesare pentru crearea postărilor (eg. costul angajaților/colaboratorilor) și vezi impactul pe care îl au. Dacă este mai mic decât al reclamelor, mai bine muți din investiție acolo.

Creșterea importanței confidențialității și provocările de tracking și măsurare

Utilizatorii încep din ce în ce mai mult să prefere confidențialitatea în mediul online. Să nu mai fie profilați sau urmăriți cu reclame.

Din această cauză, și datorită unor norme noi ale UE, platformele de reclame și alte instrumente de marketing au trebui să facă modificări pentru a se conforma.

Asta duce la o raportare incompletă ceea ce face atribuirea rezultatelor inițiativelor de marketing mai grea.

Soluție: utilizarea First Party Data în măsurare și folosirea unor instrumente terțe dedicate.

De asemenea, este recomandată simplificarea strategiei de marketing, mai ales advertising: mai puține campanii și audiențe, pentru ca acestea să aibă mai multe date și algoritmii de machine learning să-și poată face treaba mai bine.

Acestea sunt câteva provocări care deja influențează performanța marketingului. Ar fi bine să ții cont de ele pentru a menține sau crește randamentul investiției în marketing.

Pe blogul SMARTERS găsești alte resurse care să te ajute să crești profitabilitatea afacerii.

Autor: smarters.ro