Zilele in care ai fost student au ramas deja in urma. De acum inainte nu vor mai exista examenele, prezentarile lungi sau scuzele pentru minutele intarziate la cursuri. Este timpul sa te bucuri de reusita ta si sa te gandesti la cum va arata primul loc de munca, dar si cum ii vei face fata acestuia.
Noi iti prezentam cinci adevaruri pe care trebuie sa le stii inainte de a-ti incepe cariera profesionala.
1 . Nu te compara cu colegii tai
Facultatea este mediul proprice pentru a ne compara cu ceilalti. Din pacate, inainte de a ne angaja si dupa aceasta etapa avem tendinta de a asculat si parerile altor oameni, pe care nu ii cunoastem suficient de mult. Este indicat sa te focalizezi pe ceea ce ai de facut si sa eviti sa te lasi influentat.
2. Imbraca-te elegant
Intr-o societate in care aspectul conteaza mai mult decat produsul oferit, trebuie sa intelegi ca atunci cand iti incepi cariera, garderoba ta trebuie sa contina si haine elegante si serioase. Angajatorul iti va acorda calificativul final in functie si de modul in care te prezinti la interviu.
3. Invata sa socializeze si cu alte generatii
Dupa ce ai terminat facultatea si te-ai angajat la locul de munca mult visat va trebui sa te obisnuiesti sa socializeze cu toti oamenii cu care intri in contact, fie ei si mult mai in varsta decat tine. Acest lucru te va ajuta sa iti consolidezi agenda de contacte si sa inveti lucruri noi in fiecare zi.
4. Delimiteaza foarte bine ramura sentimentala de cea profesionala
Trebuie sa stii de la inceput ca, pentru a avea o cariera de succes, trebuie sa depui destul de mult efort, iar, ca sa evoluezi o zi de munca nu este suficienta. De aceea, trebuie sa fii pregatit si pentru acele zile in care vei mai sta peste program si vei intarzia acasa, unde cei dragi te asteapta, insa odata ajuns in sanul familiei ramura profesionala trebuie pusa pe locul doi.
5. Indeplineste-ti sarcinile cu rigurozitate
Chiar daca in perioada facultatii acest lucru nu conta prea tare, in cariera este o regula fundamentala. Cu toate ca esti obisnuit sa tii totul in minte este recomandat ca sa iti creezi si o agenda unde iti poti scrie toate sarcinile si notitele, pentru a nu omite ceva.
Daca acest articol ti s-a parut interesant, urmareste-ne si pe paginile de Facebook, Twitter sau LinkedIn!
Sursa: noticias.universia.net
Traducere: Minodora Florescu