Astazi, cand vorbesti despre video-uri pe internet, primul gand care iti vine in minte este YouTube, cea mai mare platforma de clipuri video din lume, cumparata cu 1,65 miliarde de dolari de Google, in anul 2006.
Steve Chen, unul dintre fondatorii YouTube, a declarat, in cadrul festivalului de tehnologie, muzica si film SXSW, ca ideea de la care a pornit a fost cea a unei pagini de dating, care sa genereze intalniri, prin postarea unor video-uri, in care necunoscutii sa vorbeasca despre ei.
Astfel, initiatorii Steve Chen, Chad Hurley si Jawed Karim au lucrat la dezvoltarea platformei YouTube, incercand sa ii faca pe oameni sa incarce video-uri in care sa se prezinte, pentru ca vedeau in dating o zona profitabila de exploatat.
Chen a precizat ca domeniul de YouTube a fost cumparat chiar in ziua de 14 februarie, adica Valentine’s Day, “de catre trei tineri care n-aveau altceva mai bun de facut”.
Insa primul video, care a fost incarcat pe platforma, a avut ca subiect “Eu la Zoo”, un material in care se vorbea despre elefanti.
In acest context, cei trei fondatori au luat hotararea sa largeasca aria tematica a continutului ce urma sa se posteze pe YouTube, miscare care le-a garantat succesul si popularitatea ulterioare.
Sursa: El Economista