Unde robot nu e, nimic nu e. Se pare ca asta e noua politica de eficientizare a costurilor intr-un hotel din Japonia, de cinci stele, care se numeste “Henn-na Hotel”.
Aflat in apropiere de Nagasaki, Henn-na Hotel isi surprinde clienii inca de la intrare. Un velociraptor lucreaza pe post de receptioner, iar in jurul lui se afla si alti colegi roboti, care gesticuleaza si vorbesc precum oamenii, fiind gata in orice clipa sa ofere informatii si salutari calde turistilor.
Hideo Sawada, proprietarul primul hotel al carui personal e format din roboti, a declarat ca obiectivul sau este sa creeze cel mai eficient si productiv hotel din lume.
Serviciile pe care le ofera armata de roboti nu se termina aici. La Henn-na Hotel o sa gasiti roboti care va transporta bagajele, sau roboti-brat, care depoziteaza valizele in diferite locuri special amenajate.
Insa cel mai interesanta surpriza ramane cea pe care o gasiti inauntrul camerei de hotel. Au trecut vremurile in care turistii gaseau cate o bomboana ascunsa sub perna. Acum, “atentia”pe care o primiti din partea hotelului este un mini-robot, asezat pe noptiera, si care nu este mai inalt decat o veioza.
Daca intrati pe site-ul hotelului, o sa vedeti ca robotii sunt vazuti ca niste entitati calde si prietenoase, conducerea hotelului incurajand dialogul fluent intre turisti si roboti.
Mini-robotul din camera se numeste Churi Chan si arata, mai degraba, ca o jucarie. Daca nu il judeci dupa aparenta, o sa vezi ca stie sa faca destule: iti aprinde si stinge lumina din camera, iti da informatii despre temperatura camerei, si stie chiar si prognoza meteo pentru sejurul tau.
Este capabil sa te identifice, pentru ca utilizeaza tehnologia recunoasterii faciale. O imagine digitala a fiecarui client care s-a cazat este stocata automat in timpul conversatiilor pe care omul le poarta cu colegii lui de breasla, tot roboti.
Singurul domeniu in care hotelul apeleaza la oameni este pentru monitorizare. Supraveghetorii au sarcina de a se asigura ca nimeni nu distruge robotii performanti, raspanditi prin tot hotelul.
CEO-ul de la Henn-na Hotel, Hideo Sawada, considera ca aceasta tehnologizare la nivelul serviciilor este doar inceputul unei noi ere. Hideo recunoaste ca a ales aceasta metoda atat pentru a rezolva probleme legate de productivitatea si eficientizarea serviciilor hoteliere, cat si pentru a ii atrage pe turisti, care vor avea costuri mai mici. Tarifele cresc, iar turistii nu sunt multumiti, pentru ca sumele date pe bacsisuri se aduna. De aceea, robotii rezolva situatia, si aduc ,in plus, si un grad mai mare de productivitate in munca. In zece ani, Sawada preconizeaza ca mai multe hoteluri de trei si patru stele o sa aiba armate de roboti, vorbind chiar de existenta unei “tendinte mondiale”.
Proprietarul hotelului a anuntat ca vrea sa aduca in urmatorii ani si un robot-bar, alaturi de un robot capabil sa cante si sa danseze, care sa se ocupe de partea de entertainment. Ambitiile japonezului nu se termina aici: daca afacerea o sa mearga bine, isi doreste sa extinda modelul acesta de hotel si in alte tari ale lumii.
Hotelul Henn-na, populat de roboti, nu trebuie sa ne socheze. Moda robotilor de serviciu cunoaste un adevarat boom in Japonia, avand in vedere ca locuitorii de acolo se ciocnesc deja de ei in spatii precum magazinele sau bancile.
Chiar saptamana aceasta, guvernul japonez a anuntat ca, in acest an, incep testele pentru punerea in circulatie a taxiurilor robotizate, cu scopul de a le face sa fie utilizabile, pana in anul 2020, cand vor avea loc Jocurile Olimpice, la Tokyo.
Sursa: El Pais