Jill Watson a fost asistent universitar timp de un an si jumatate la Universitatea Tehnologica din Georgia (SUA), ajutandu-i pe studenti cu design-ul proiectelor informatice.
Nefiind o persoana, ci un sistem de inteligenta artificiala dezvoltat de compania IBM, este ciudat faptul ca Jill Watson nu a fost perceputa ca un robot, potrivit informatiilor publicate de The Wall Street Journal. Se pare ca studentii nu si-au dat seama de aceasta diferenta, ci, din contra, au perceput-o ca pe un profesor model.
“Era o persoana buna, un asistent universtar care ne amintea de deadline-uri si ne punea intrebari pentru a ne suscita interesul”, a declarat Janiffer Gavin, una dintre studentele profesoarei-robot.
Jill avea un limbaj colocvial si prietenos, reusind sa le raspunda tuturor celor 300 de studenti, in privinta solicitarilor de informatii electronice, legate de design-ul programelor informatice.
Ashok Goel, un alt profesor de informatica, din cadrul universitatii americane, sustine ca exista o diferenta intre robotii de “chat”, angrenati in activitati de customer service (folositi, spre exemplu, in companiile aeriene) si Jill Watson. Aceasta din urma raspundea doar daca avea un procent de siguranta de 97% asupra corectitudinii raspunsului oferit.
Potrivit analizei modului ei de interactionare, se estimeaza ca intr-un an Watson ar fi capabila sa raspunda la 40% dintre toate intrebarile pe care le-ar putea avea studentii. In acest context, este de inteles ingrijorarea colegilor de breasla, care ajungeau sa se simta amenintati de puterile ei infailibile.
Sursa: Negocios.com