Dispar parolele pentru clientii unei banci?

Dispar parolele pentru clientii unei banci?

Banca HSBC lanseaza recunoasterea vocala si serviciile de securitate touch in Marea Britanie. Acest salt considerabil anunta introducerea sistemului bancar biometric.

Clientii bancii HSBC nu vor mai avea de memorat o parola sau date personale semnificative, pentru a isi putea accesa conturile. In acelasi timp, acest progres va scadea rata de vulnerabilitate a conturilor in fata infractorilor cibernetici.

Recunoasterea vocala a fost deja introdusa de Banca Barclays, insa se aplica numai anumitor clienti. RBS si NatWest se folosesc de serviciul de verificare a amprentelor, inca din anul 2015.

Aceasta schimbare apare pe fondul lansarii Atom Bank, care va permite clientelei sale sa se autentifice printr-un sistem care le recunoaste trasaturile faciale.

Spre deosebire de Banca Barclays, HSBC va oferi noile servicii catre un public-tinta format din 15 milioane de clienti.

Cei de la First Direct vor primi servicii vocale si de recunoastere a amprentelor digitale, in urmatoarele cateva saptamani.

Acest Touch ID este disponibil pe toate dispozitivele Apple, atat pentru HSBC, cat si pentru First Direct. Clientii trebuie doar sa downloadeze aplicatia de mobile banking si sa urmeze instructiunile ulterioare, pentru a isi introduce amprenta in sistem.

Sursa: BBC