Apple Watch detroneaza trackerele fitness

Apple Watch detroneaza trackerele fitness

Consumatorii au inceput sa isi paraseasca fitness trackerele, din cauza functionalitatii mari pe care o ofera smartwatch-urile. Avand in vedere ca smartwatch-urile devin din ce in ce mai usor de utilizat si se gasesc la preturi accesibile, vor acapara o cota si mai mare a pietei de dispozitive portabile. Aceasta crestere va afecta vanzarile produselor de tip Fitbit.

Categoria bratarilor fitness va reprezenta 42% din totalul livrarilor de wearables, in 2020, in scadere de la procentul de 48% de anul acesta, si de la cel de 53% in 2014.

Pentru a avea cat mai multi fani, producatorii de smartwatchuri incearca sa ofere modele care sa raspunda nevoilor entuziasmatilor de nutritie si fitness. De exemplu, modelul Apple Watch Sport este facut din materiale de baza, cum ar fi carcasa din aluminiu si bratara cauciucata, design care aminteste de trackere de fitness precum Jawbone Up sau Fitbit Force.

Intr-un raport recent, BI Intelligence si-a indreptat atentia spre modul in care smartwatch-urile vor “sifona” cota de piata a trackerelor fitness, si cum smartwatch-ul de la Apple va impacta piata ceasurilor de lux. De asemenea, s-au preconizat livrari pentru Apple Watch si piata mai larga a ceasurilor de lux, pentru urmatorii cinci ani, dar si noi oportunitati de distribuire in ceea ce priveste acest produs.

 

Cateva puncte-cheie din raport:

 

- Potentialii cumparatori de smartwatch-uri sunt interesati sa primeasca notificari si aplicatii de santate si fitness. Apple are un avantaj pentru cumparatori: de trei ori mai multa lume este interesata de un smartwatch de la Apple, cel putin unul care merge cu Android. 

- Aproximativ 27% dintre respondentii interesati de Apple Watch au afirmat ca deja poarta un ceas si ca functionalitatea unui ceas conectat este atragatoare pentru ei 

- Bratarile fitness au o functionalitate mai redusa si vor interesa mai mult nisele: cei interesati de nutritie si fitness 

- Din acest punct de vedere, bratarile fitness vor sa isi largeasca publicul prin oferirea unor versiuni mai atragatoare a dispozitivelor, care sa fie create de branduri. Nordstrom are o versiune cu design Tory Burch pentru trackerul Fitbit, care se adreseaza mai ales clientului fashionist.

- Pana in anul 2020, livrarile Apple Watch vor cumula aproape doua cincimi de pe piata ceasurilor de lux.

 

Sursa: Business Insider