E bine să îți ghidezi pașii după un model, să urmezi pe cineva cu atenție, dar este o linie destul de fină între a avea un model bun de urmat și în a copia viziunea și comportamentul acestuia.
Autenticitatea este un factor cheie în brandingul personal. Dacă vrei să lucrezi în această direcție, poți căuta mai multe informații pe AmaliaSterescu.ro. Despre autenticitate vom discuta și în rândurile următoare, analizând atent importanța și strategiile concrete.
Prin brand personal facem referire la modul în care publicul percepe o persoană, o combinație între cine este acea persoană, ce face și cum se prezintă în fața lumii. Aici putem include următoarele: valorile, abilitățile, experiența, personalitatea, imaginea etc. De ce este important să îți construiești un brand personal puternic? Pentru a atrage atenția angajatorilor sau colaboratorilor, pentru a fi un adversar competitiv, pentru a-ți atinge obiectivele și pentru a-ți depăși așteptările.
Știai că oamenilor le este foarte ușor să sesizeze lipsa de autenticitate a celor din jur, dar nu recunosc nici măcar o secundă faptul că ei nu sunt autentici? De fapt, autenticitatea există în fiecare dintre noi, ne naștem cu ea. Știi cine sunt cei mai autentici? Copiii. În primii ani de viață, la grădiniță și apoi la școală. Odată cu trecerea timpului, din cauza modelelor alese fără prea mult interes, din cauza agitației în care trăim și din cauza stereotipurilor cu care creștem, uităm să trăim autentic, să fim noi și să transmitem asta mai departe.
Autenticitatea transmite încredere, iar această încredere este, în esență, cea care transformă un adept în client sau colaborator. Dacă oamenii au încredere în tine, atunci vor dori să lucreze cu tine, să te urmeze. Dacă nu au încredere, vor trece mai departe.
Gândește-te doar cât de ușor este acasă, să te trezești de dimineață și să fii tu. Să pui prima dată cerealele în castron și apoi laptele (sau invers, depinde cum preferi), să îți savurezi cafeaua așa cum îți place să și urmărești postul de televiziune pe care îl îndrăgești. Acum imaginează-ți cum ar fi să trăiești fiecare dimineață în pielea unui străin. Așa e și în mediul de afaceri. Trebuie să fii tu pentru a te simți bine. Altfel nu vei transmite încredere.
Ești deja autentic. Da, ai citit bine. Trebuie doar să deschizi bine ochii, să te privești în oglindă și să găsești curajul de a fi tu. Iată câteva strategii care te pot ajuta:
I-ați timp pentru a-ți afla valorile. Fiecare are propriile valori, doar că unii trăiesc o vreme fără să se gândească până aici. Trebuie să știi ce e important pentru tine, care sunt bornele după care îți ghidezi pașii. Notează totul pe hârtie.
Motivația o să-ți lumineze drumul. Să zicem că îți place fotografia și îți dorești să faci bani. Să știi că nu ești singurul. Cu toții ne dorim bani, doar că nu așa se fac. Trebuie să existe o motivație în spate. Poate îți place să vezi fericirea de pe chipurile oamenilor, poate prezența ta la evenimente te face fericit sau poate te împlinește ideea de a surprinde emoții cu ajutorul unui obiectiv. Lucrurile se schimă, nu-i așa?
E ok să fii vulnerabil. Cu toții suntem. Încearcă să te împrietenești cu vulnerabilitatea și să-ți înveți propriile lecții. Un brand personal are o poveste în spate. Această poveste cuprinde, de cele mai multe ori, capitolul „eșecuri”. Împrietenește-te cu acest capitol și învață tot ce este mai bun din el.
Așadar, autenticitatea este despre tine, despre puterea de a transmite celor din jur cine ești cu adevărat. Cum nu există o rețetă universală pentru a deveni autentic, acceptarea de sine și curajul de a munci în spre a îndrepta defectele sunt cele mai bune sfaturi pe care le poți primi.