Mentiune: Acest curs se susţine în momentul în care se formează o grupă minimă sau in house, la cerere.
Multă vreme scopul procesului de recrutare de personal era de a asigura organizaţiei o „ofertă” de potenţiali candidaţi şi constă în căutarea şi obţinerea unui număr suficient de mare de candidaţi potriviţi pentru postul/posturile liber/libere, astfel încât organizaţia să poată alege dintre aceştia persoana cea mai potrivită pentru ocuparea postului deschis în organizaţie.
Schimbările tehnologice din ultimii ani au creat noi tenduri şi procesul de recrutare clasic tinde să devină un process de recrutare de tip digital. Social Media: Linkedin, Facebook sau Xing sunt doar nişte ferestre către o lume digitală încă nedescoperită.
Esenţa procesului de recrutare presupune atragerea interesului celor mai buni candidaţi pentru poziţiile vacante din cadrul companiei. Cum facem asta într-o lume digitală?
Adesea problema nu este pe cine să alegem, ci de unde şi cum să găsim un număr cât mai mare de candidaţi competitivi şi motivaţi din care să alegem persoanele potrivite. În general, posturile care sunt mai dificil de ocupat necesita atragerea unui număr mai mare de candidaţi potenţiali, folosind în acest scop cât mai multe metode sau surse posibile de recrutare. Ce e de făcut când vechile metode nu mai funcţionează?
Mentalitatea centrată pe talent e o credinţă profundă care stipulează că a avea angajaţi bine pregătiţi e critic pentru a atinge aspiraţiile companiei. Această mentalitate trebuie întărită de simţul răspunderii la toate nivelele organizaţiei. Trebuie construite strategii durabile care să se adreseze nevoilor organizaţiilor, dar care să fie suficient de agile astfel încât să se adapteze schimbărilor iminente din economie.