Incepand cu 10 iulie 2025, Instagram nu mai este doar un loc pentru postari ordonate si Reels-uri. Platforma Instagram a lansat oficial o noua caracteristica care permite continutului public din conturile profesionale sa fie indexat de Google Search si de alte motoare de cautare.
Aceasta inseamna ca postarile, Reels, videoclipurile si caruselurile Instagram pot aparea acum in rezultatele cautarilor din afara aplicatiei.
Aceasta schimbare schimba modul in care marketerii, marcile si creatorii de continut ar trebui sa abordeze continutul social.
Iata tot ce trebuie sa stiti si cum sa profitati de ea.

Instagram a anuntat ca, de acum inainte, continutul public al conturilor profesionale (profiluri de afaceri si de creator) apartinand utilizatorilor de peste 18 ani va fi indexat de motoarele de cautare. Acest lucru se aplica la:
Actualizarea face parte din demersul mai amplu al Instagram de a face continutul sau mai usor de descoperit pe web. Utilizatorii nu trebuie sa intreprinda nicio actiune pentru a se inscrie. Functia este activata implicit, desi poate fi dezactivata prin setarile de confidentialitate.
Pentru a dezactiva indexarea Instagram:
Navigati la Settings → Privacy → „Allow public photos and videos to appear in search engine results.”
Daca nu doriti ca continutul dvs. sa fie indexat, puteti dezactiva setarea. Dar pentru majoritatea comerciantilor si a marcilor, acest nou nivel de vizibilitate deschide usa catre un public mai larg ca niciodata.
Inainte de aceasta schimbare, continutul Instagram era in mare parte limitat la descoperirea in aplicatie. Acum, postarile Instagram pot aparea pe Google alaturi de articole de blog, videoclipuri YouTube, liste de comert electronic si clipuri TikTok.
Acest lucru inseamna ca:
https://www.youtube.com/watch?v=9XMkZlIN3Ko
Intrarea Instagram in rezultatele cautarilor inseamna ca echipele sociale si echipele SEO trebuie sa inceapa sa colaboreze.
Ghid SEO pentru Instagram
Iata cateva dintre principalele moduri in care acest lucru afecteaza modul in care creati si planificati postarile:
Primul rand in captions este acum o piesa cheie. Google o poate indexa, asa ca tratati-o ca pe un titlu de titlu sau de pagina. Ar trebui sa fie clara, specifica si sa includa cuvinte-cheie pe care publicul dvs. este probabil sa le caute.
Captions care sunt inteligente, dar vagi, ar putea determina implicarea in aplicatie, dar nu fac prea multe pentru vizibilitatea dvs. in cautari.
Alt-Text face mai mult decat sa imbunatateasca accesibilitatea. De asemenea, ajuta motoarele de cautare sa va inteleaga elementele vizuale. Folositi-l pentru a descrie imaginea sau videoclipul intr-un mod care include un limbaj precis, potrivit cuvintelor cheie.
Cu noua functie Alt Text generata de AI Metricool, puteti crea automat descrieri exacte. Aceste descrieri utilizeaza cuvinte cheie relevante care se potrivesc cu continutul dvs. facand mai usor atat pentru utilizatori, cat si pentru motoarele de cautare sa va gaseasca postarile.
Hashtag-urile joaca acum un rol mai important in categorizarea continutului dvs. nu numai pe Instagram, ci si pentru indexarea Google. Alegerea hashtag-urilor care se refera indeaproape la subiectul postarii dvs. va ajuta continutul dvs. sa fie descoperit de publicul potrivit. Evitati hashtagurile largi sau fara legatura care nu adauga un context clar, deoarece acestea pot dilua relevanta postarii dvs. in rezultatele cautarii.
Multi utilizatori urmaresc videoclipuri fara sunet, astfel incat subtitrarile si textul clar pe ecran sunt esentiale. Acestea va ajuta sa va transmiteti mesajul, indiferent daca sunetul este activat sau nu. In plus, subtitrarile ofera un text suplimentar pe care motoarele de cautare il pot analiza, facandu-le mai usor sa inteleaga ce acopera continutul dumneavoastra. Adaugarea subtitrarilor imbunatateste, de asemenea, accesibilitatea pentru toti spectatorii.
Instagram ramane o platforma vizuala si sociala, dar acum, cu integrarea cautarii, continutul dvs. trebuie sa raspunda si intentiei utilizatorului. Ganditi-va la intrebarile pe care publicul dvs. le-ar putea tasta in Google legate de nisa dvs. Creati postari care ofera raspunsuri, solutii sau informatii utile. Acest lucru poate creste aria de acoperire a continutului dvs. prin atragerea atat a utilizatorilor Instagram, cat si a persoanelor de pe internet in general.
Sunteti gata sa profitati la maximum de aceasta actualizare? Incepeti cu aceste sfaturi practice:
Decizia Instagram de a permite postarilor sa apara in rezultatele cautarii Google reflecta modul in care se schimba comportamentul online al oamenilor, in special modul in care acestia cauta, cumpara si interactioneaza cu continutul.
In 2024, Forbes a constatat ca 24% dintre utilizatori apeleaza acum la social media ca modalitate principala de cautare online. Pentru Generatia Z, aceasta cifra sare la 46%, multi dintre acestia bazandu-se pe aplicatii precum TikTok, Instagram si Facebook Marketplace in locul motoarelor de cautare traditionale.
Platformele de socializare nu mai sunt doar locuri de intalnire cu prietenii. Acestea au devenit instrumente de zi cu zi pentru a gasi restaurante, a cerceta produse si chiar a face cumparaturi direct in aplicatie. Aceasta schimbare este vizibila in special in modul in care utilizatorii mai tineri se comporta online. In timp ce 94% dintre Baby Boomers inca folosesc Google pentru a cauta marci, doar 64% din Generatia Z spun acelasi lucru.
Prin faptul ca permite continutului sau sa apara in cautarea Google, Instagram se adapteaza la aceste obiceiuri. Acest lucru ajuta platforma sa ramana vizibila pentru utilizatorii mobile care estompeaza granitele dintre cautare si socializare. De asemenea, creeaza noi modalitati pentru ca oamenii sa descopere continut, in special pentru creatorii si intreprinderile care doresc sa ajunga la un public mai larg.
Instagram nu se face doar mai usor de gasit. Se adapteaza la modul in care oamenii folosesc deja internetul.
Desi aceasta actualizare creeaza noi oportunitati, ea vine si cu cateva considerente:
Puteti dezactiva oricand indexarea in setarile dvs. daca preferati sa va pastrati continutul specific platformei.
Actualizarea indexarii Instagram marcheaza o schimbare in modul in care socialul si cautarea se intersecteaza. Pentru marketeri, acesta este un semnal clar ca continutul social nu mai este separat de strategia SEO globala. Fiecare postare poate acum sa genereze trafic, sa ajunga la noi audiente si sa va imbunatateasca descoperirea online.
Cu cea mai recenta evolutie a Instagram, marcile care isi trateaza postarile ca pe un continut peren, si nu doar ca pe niste actualizari de moment, vor fi mai bine pozitionate pentru a profita de aceasta noua vizibilitate.
Cresteti rapid rezultatele in cautarile organice, cu ajutorul serviciilor de marketing online oferite de Mario Grigorescu - Consultant in Marketing certificat Google si MOZ, pana in Prima Pagina Google!
Urmariti-ma pe LinkedIn. Vizitati site-ul meu web.
Adaugati AgentPromovator.ro la feedul dvs. de Stiri Google
