Toți marii producători de anvelope din lume au acum programe în vigoare care avansează în încercarea de a pune capăt utilizării resurselor fosile.
Mai precis, obiectivul producătorilor de anvelope este acela de a face anvelope 100% din materiale durabile până în anul 2050. La rândul lor, producătorii colectează si selecteaza anvelopele folosite care au structura intacta si investesc în tehnologii speciale pentru productia de anvelope reconstruite, eliminand astfel utilizarea resurselor fosile in proportie de peste 70% care aduce mari economii utilizatorului.
Atât anvelopele fabricate din materii durabile, cât și anvelopele reconstruite sunt considerate ecologice, deoarece termenul „ecologic” se referă la orice nu este dăunător pentru mediu. Ecologia unui produs fabricat complex, cum ar fi anvelopele, include efectele procesului de fabricare a anvelopei asupra mediului, impactul anvelopei asupra mediului pe parcursul duratei sale de funcționare și efectul asupra mediului al eliminării anvelopei odată ce a ajuns la sfârșitul duratei sale de funcționare. În prezent, anvelopele trebuie să fie etichetate cu un rating de ecologie, rating care examinează materiile prime din care au fost fabricate anvelopele, rezistența la rulare și aderenta la sol.
Printre materiile prime esențiale utilizate în fabricarea anvelopelor, cele mai de temut și cele care au nevoie de înlocuitori includ cauciucul sintetic, negru de fum, fibrele de ranforsare și agenții de amestecare a cauciucului. Deja, producătorii de anvelope au creat cu succes cauciucul pe bază de plante ca alternativă la cauciucul din produse petroliere obișnuite. Alți producători experimentează și producția de cauciuc sintetic din biomasă, un material derivat din plante sau deșeuri agricole. S-a descoperit, de asemenea, că plantele de păpădie rusească au multe dintre aceleași calități ca și cauciucul natural. Aceste plante vor fi cultivate în Europa și în Statele Unite pentru a se obține astfel materii prime durabile, care pot fi recoltate mai rentabil decât arborii de cauciuc. Cei mai mulți producători de anvelope caută înlocuitori pentru cauciucul natural, astfel încât să poată reduce impactul asupra mediului și cheltuielile logistice ale importului de cauciuc natural din țările subtropicale.
În ceea ce privește anvelopele reconstruite, acestea sunt fabricate din anvelope care au doar profilul uzat si sunt impecabile din punct de vedere tehnic, pe care producătorii le-au colectat, selectat și, prin intermediul tehnologiilor avansate, le-au reconstruit, obținând astfel anvelope noi, cu un nivel de calitate superior la aderenta si rezistenta in kilometri și cu multiple beneficii pentru mediu, pentru șoferi și pentru vehicule. Anvelope reconstruite puteți achiziționa de la Radburg, un producător cu amplă experiență în productia anvelopelor.
Toate marile companii de anvelope sunt angajate în prezent în găsirea celor mai eficiente alternative la cauciucul și la substanțele chimice din compoziția anvelopelor standard, dar și în depistarea celor mai eficiente modalități de reciclare a anvelopelor uzate. Experimentele realizate până în acest moment arată că uleiul de soia are un potențial mare ca ingredient natural în anvelope, deoarece crește durata de viață a benzii de rulare cu peste 10% și reduce utilizarea uleiului pe bază de petrol. Companiile de anvelope caută, de asemenea, un înlocuitor durabil pentru negrul de fum pe bază de petrol, care este folosit ca pigment pentru anvelope și, de asemenea, pentru a conduce căldura cât mai departe de suprafața benzii de rulare și a curelei anvelopei. Se fac experimente pentru a face negru de fum din materiale intermediare cu ingrediente din biomasă, cum ar fi grăsimi și uleiuri vegetale.