Am auzit mulți oameni care spun că nu pot, nu știu, nu vor să scrie. Văd altfel. Cred că atunci când depui efort poți orice, inclusiv să scrii și, da, poți și singur. Prin acest curs, totuși, îți economisesc ani lungi de muncă și efort. Ani în care poți efectiv să scrii din alt punct de cotitură.
Așadar, pentru cine e cursul?
- E un curs pentru departamente de marketing sau firme care au content writers/ copywriters inhouse
Dacă pentru tine încă un curs e o provocare, îți mărturisesc că le-am avut și eu pe ale mele. Este un curs pe care îl fac cu dedicație după un travaliu al luptei să îl fac, să nu îl fac? Încă un curs? Să apar eu în fața camerei? Eu care m-am ferit toată viața de fotografii și mi-am ascuns mâinile în buzunar? E o provocare pentru mine cum este și o provocare pentru tine să vezi altă poveste. Dar am mai învăța fără noi provocări?
Ce alegi?
Este o introducere în content writing cu perspectivă proprie. O perspectivă experimentată și experimentală. O perspectivă pe care o dau mai departe cu drag după muncă de ani în lumea cuvintelor care creează lumi. O perspectivă în care scrierea de conținut este între seducție, joc, bucurie, strategie și planificare inginerească. Da, cuvintele scriu texte seducătoare, emoționale, convingătoare și, ce să vezi, pot aduce rezultate măsurabile.
Este un curs introductiv holistic pe care îmi propun să-l dezvolt în alte traininguri, specializate. Apoi, pe acestea intenționez să le dezvolt alături de alți traineri, asta și în funcție de interesul vostru. Urmăriți și veți vedea și de ce e oportun.
- La început a fost cuvântul…
- Eu cu cine vorbesc? Omul dincolo de ecrane, indiferent că îl numești public țintă, avatar, buyer persona, audiență.. Dincolo de ecrane e un om cu dorințe, așteptări și limbaj.
- Fiecare Mărie cu pălăria ei. Content Marketing. Inbound Marketing. Online Reputation management. PR. Toate au pilon cuvântul.
- De unde încep și încotro mă îndrept? Strategia dincolo de cuvinte cheie. De ce ”lung” convertește mai bine… bineînțeles, e vorba despre long tail keywords.
- Un articol e precum o casă. Începe de la o structură și scrie cu un scop care răspunde nevoilor cititorilor. De unde începi?
- Și ce le spun? Documentare, documentare și iar documentare. Despre rolul informației valide și documentare pe cuvinte cheie într-un articol sau orice text. Surse și resurse.
- Îi informez. Content writing ca instrument journalistic informal – educă și informează.
- Ca și cum ar fi acolo… Content writing ca o poveste de seducție senzorială.
- Și… acum ce? Cum ieși din blocajul creativ. Instrumente care îți clarifică idei și te smulg din monotonia repetitivitatii. Da, content writing nu e doar creativ, poate deveni și monoton.
- Și … la final e un nou început? Despre corectura de final. Taie membrul care te doare.
Nu îți promit că vei avea milioane de cititori peste noapte. Lucrurile cer exercițiu și implicare.
Nu îți promit că vei duce o viață ca în serialul Mad Men sau vei câștiga jde mii de euro peste noapte. Realitatea pieței românești e mult diferită, iar content marketing rămâne Cenușăreasa marketingului… care se poate transforma în prințesă, e adevărat. Dar povestea transformării o scrii chiar tu.
Sunt om. Sunt partener clienților mei. Sunt emoție și sunt strateg. Sunt autor de carte, deși, recunosc am scris-o doar să simt că las ceva în urmă. Sunt un profesionist discret în peisajul online marketing, asta pentru că mi-am dedicat timpul făcând.
iXpr e agenție de conținut din 2014, iar primul contact cu scrisul ca profesie a fost în 99 -2000. Nici nu mai știu, poate dintotdeauna, dacă iau în calcul blogul din 2008 sau caietele de poezii adolescentine aruncate prin sertare sau la coș, lucrare de licență.
Am scris zeci de kilometri de articole, produse sau descrieri de produse. În ultimii ani am citit, adaptat și modificat alte mii de kilometri de pagini de piese de conținut. De ar avea România km de autostradă pe cât am scris și citit, am fi mai relaxați. 😀
Am citit mult, am învățat și mai mult din ce am făcut bine și ce nu. Am văzut ce ”poziționează” sau ce nu. Ce ține cititorul aproape și ce nu. Am unele rezultate de care îmi e drag.
Daca vrei sa fiu alaturi, doar da-mi de veste.