Trecem printr-o perioadă de criză, în care multe companii se confruntă cu dificultăți economice și nu își (mai) permit să recurgă (doar) la mijloace de motivare financiară a angajaților. Asta nu înseamnă că aceste companii nu își mai prețuiesc angajații ori că nu pot face (absolut) nimic pentru a avea angajați motivați, pentru că pot recurge la soluții non-financiare. Este simplu să motivezi dând mai mulți bani, dar nu totul se reduce la bani. În situația ideală, cele două tipuri de motivare trebuie să se completeze și să se întregească reciproc.
Acest curs se adresează, atât celor care, dispunând de resurse financiare, sunt în căutarea unor soluții alternative și complementare de motivare a propriilor angajați, cât și companiilor care, nedispunând de resurse financiare, sunt nevoite să se axeze mai mult pe motivarea non-financiară.
Oamenii sunt cea mai importantă resursă a unei companii dar știm cu toții că nu este vorba doar despre numărul lor. Nivelul de motivare și engagement în rândul angajaților și ponderea acestora în total angajați este un indicator definitoriu pentru succesul și performanța oricărei organizații pentru că în realitate, doar cei motivați sunt cei care produc valoare adăugată și duc compania mai departe. În fapt, dacă ponderea angajaților motivați scade sub o anumită valoare, climatul de muncă și performanța generală se degradează iar compania începe să aibă probleme – oamenii încep să plece, productivitatea muncii se prăbușește. Un angajat motivat face cât trei angajați nemotivați – iar știința motivării oamenilor este unul dintre ”secretele” companiilor de succes!
Un angajat dis-engaged, este nemulțumit, abia așteaptă terminarea programului, nu are inițiative și nu vine cu idei, chiar din contra, nu își face bine treaba, găsește mereu nod-în-papură, vorbește angajatorul de rău și ii descurajează și pe alții ca moral, afectând climatul în companie, devenind la un moment dat un cost net pentru companie (valoarea adăugată adusă fiind mai mică decât costul angajării și salarizării sale).
Iată de ce, HR-ul, antreprenorii și managerii din orice companie trebuie să dețină cunoștințele de bază pentru creșterea nivelului de motivare și implicare al angajaților fapt ce are imense beneficii în planul creșterii eficienței și productivității muncii. Oamenii motivați muncesc cu plăcere, dau tot ce au mai bun pentru companie, doresc binele firmei, contribuie cu idei la dezvoltarea acesteia și sunt proactivi, rezolvă problemele din proprie inițiativă și vorbesc compania de bine în cercurile proprii de interacțiune, devenind ambasadori ai brandului (cu impact în vânzări, recrutare de noi angajați, reputație).
Specialiștilor în HR implicați în proiecte pentru motivarea și engagement-ul angajaților
Antreprenorilor care prin poziția centrală în propriile organizații sunt primii interesați să dezvolte echipe motivate
Managerilor operaționali, ce care sunt cei mai afectați de nivelul de de/motivare al subordonaților direcți
Pozițiilor de conducere pentru că între profitul companiei și motivarea talentelor este o legătură directă
Directorilor de HR, cei care dezvoltă și coordoneazaă implementarea politicilor de Motivare și Engagement
Cu o experiență de peste 20 de ani în HR, Sorin a fost implicat în zeci de proiecte de creștere a nivelului de motivare și engagement al angajaților de-a lungul timpului în numeroase companii din cele mai variate industrii (proiecte locale și regionale, derulate în calitate de Coordonator pentru Europa de Est și Balcani pentru BDO – 14 țări, 9 ani respectiv la Academia de HR – 3 ani). Sorin deține o diplomă în Psihologie și Sociologie, un Master în Psihodiagnostic și altul în Psihologie Organizațională. Sorin este de asemenea absolventul unui program internațional de Executive MBA la WU Vienna University – Austria și Minnesota University – USA) și a absolvit un program dedicat de Antreprenoriat la MIT, Massachusetts Institute of Technology, Sloan School of Management, USA